انزلی- رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه رمزگشایی بیانات امام خمینی (ره) از توفیقات «آیت‌الله مصباح» بود، گفت: ایشان می‌فرمودند باید جلوی تحریف و انحراف حق را بگیریم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد قمی شامگاه پنجشنبه در مراسم بزرگداشت آیت الله مصباح با بیان اینکه هنوز همه ما داغدار از دست دادن این عالم بزرگ هستیم، اظهار کرد: آیت الله مصباح همیشه توصیه‌های شنیدنی داشت.

وی با اشاره به جایگاه علمی و شخصیتی «آیت الله مصباح»، افزود: ایشان همیشه توصیه‌هایی داشتند و می‌گفتند یکی از کارهایی که ما برایش کوتاهی کردیم تکریم شخصیت و تبیین عظمت وجودی امام خمینی (ره) بود.

حجت الاسلام قمی ادامه داد: آیت الله مصباح می‌فرمودند امام خمینی (ره) حق بزرگی بر گردن همه دارد که متأسفانه در تبیین و تکریم این شخصیت بزرگوار کوتاهی داشته‌ایم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین تأکیدات ایشان به طلبه‌های مطالعه منشور روحانیت امام خمینی (ره) بود، اضافه کرد: آیت الله مصباح معتقد بود طلبه‌ای که با این منشور آشنا شود انسان حوزوی تراز ذهنش اوج می‌گیرد و رشد می‌کند و به حداقل بسنده نخواهد کرد.

وی ادامه داد: آیت الله مصباح معتقد بودند که وراثت انبیا که برای علما آمده از جهت علم صادق است اما برای امام راحل از همه جهات صدق می‌کرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به کوتاهی‌های صورت گرفته در تبیین آثار و نوشته‌های امام خمینی (ره) اشاره و با بیان اینکه از مکتب امام خمینی مکتب سلیمانی شکل گرفته است، گفت: باید حرف نوی اسلام و انقلاب اسلامی و مکتب را تبیین و تشریح کنیم زیرا به هنوز این مکتب حرف برای گفتن دارد.

وی با تأکید بر اینکه روحانیون به عنوان مبلغین دینی باید سطر به سطر مکتب امام خمینی (ره) را به عنوان محتوای اصلی تبیین و تشریح کنند، اضافه کرد: مکتب امام خمینی (ره) خواستنی است و برای همه جوانان جامعه که برخی اوقات به گونه‌ای دیگر قضاوت می‌شوند این مکتب خواستنی است و می‌توان آن را ارزیابی و قضاوت کنیم.

«آیت الله مصباح» مراقب حریم مکتب امام خمینی بود

حجت الاسلام قمی در ادامه با بیان اینکه یکی از توفیقات آیت الله مصباح، تبیین حق بود، تأکید کرد: ایشان در طول عمر با برکت خود از چیز و ملامتی هراس نداشت.

وی با اشاره به اینکه ما به عنوان علاقه مندان ایشان در فشار و هجمه کم تحمل هستیم، اظهار کرد: ایشان می‌فرمودند باید جلوی انحراف و تحریف حق ایستاد و اگر تحریف مؤثر واقع شد تحریم هم مؤثر واقع می‌شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه آیت الله مصباح به همین واسطه عمار انقلاب بود، تأکید کرد: ایشان رسا، گویا، محکم و مستدل پای حق ایستادند از چیزی هراس نداشتند.

وی با اشاره به اینکه ایشان عالم عالیقدر در طول عمر با برکت خود از سوی دشمنان مورد حمله و هجمه قرار گرفتند، گفت: «آیت الله مصباح» مراقب حریم مکتب بود و هجمه‌های بسیاری هم بر ایشان وارد شده و بعد از رحلت نیز همچنان ادامه داشت.

حجت الاسلام قمی با بیان اینکه امام خمینی یک ویژگی متمایز در حیات حوزویان وارد کردند، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند ما قیام لله را نمی‌دانستیم یعنی چی اما این مردم الهی (امام خمینی) آمده دست ما را گرفت و قیام لله را به ما آموخت.

وی با اشاره به اینکه وجه برجسته شخصیت آیت الله مصباح نیز آن توحید برجسته وجود ایشان در این قیام و مجاهدت تبیینی امتداد یافته است، گفت: ما منشور روحانیت امام راحل را در سطر به سطر زندگی آیت الله مصباح می‌توانیم مشاهده کنیم.