ترجمه دو کتاب فلسفی «چگونه مثل امپراتور روم فکر کنیم» و «ایکیگای دلخوشی‌های کوچک زندگی» توسط نشر سنگ منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نشر سنگ، دو کتاب «چگونه مثل امپراتور روم فکر کنیم» نوشته‌ دونالد رابرتسون و «ایکیگای دلخوشی‌های کوچک زندگی» نوشته‌ یوکاری میتسوهاشی به‌تازگی با ترجمه محدثه احمدی  توسط نشر سنگ منتشر و راهی بازار نشر شده‌اند. این‌دو کتاب در زمره عناوین مجموعه «فلسفه برای زندگی» این‌ناشر جا دارند.

«چگونه مثل امپراتور روم فکر کنیم» که از آن به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین آثار فلسفی سال ۲۰۲۰ یاد می‌شود، به فلسفه‌ رواقی مارکوس اورلیوس، یکی از مشهورترین امپراتوران روم و فیلسوف رواقی می‌پردازد.

رابرتسون که بیش‌تر به‌عنوان روان‌درمانگر حوزه‌ رفتاردرمانی شناختی مطرح است، در این‌کتاب بخش‌های جذابی از زندگی مارکوس اورلیوس را با افکار او در هم آمیخته و به آموزه‌های مفیدی دست یافته است. او در ۸ فصل تلاش کرده به پرسش‌های مهم روان‌شناختی و فلسفی انسان امروز پاسخ گوید؛ پرسش‌هایی نظیر «چگونه عاقلانه سخن بگوییم»، «چگونه ترس را رها کنیم»، «چگونه بر خشم مسلط شویم»، «چگونه درد را تحمل کنیم» و...

این‌کتاب با ۲۷۲ صفحه و قیمت ۴۰ هزار تومان منتشر شده است.

«ایکیگای دلخوشی‌های کوچک زندگی» هم کتاب دیگر مجموعه «فلسفه برای زندگی امروز» است که به مفهوم «ایکیگای» می‌پردازد. این‌واژه در فلسفه‌ی ژاپن و زندگی مردم ژاپن، مفهوم بسیار مهمی دارد. یوکاری میتسوهاشی در این‌کتاب کوچک، همه‌ وجوه «ایکیگای» را به صورت مختصر و مفید تشریح کرده است.

ایکیگای در فلسفه‌ی ژاپن، به معنای ارزش زندگی یا شادی در زندگی است و به مهم‌ترین دغدغه‌ انسان در زندگی اشاره دارد.

این‌کتاب هم با ۸۰ صفحه و قیمت ۲۰ هزار تومان منتشر شده است.