گرگان- رئیس کل دادگستری گلستان گفت: سال گذشته با کمک خیران، ستاد دیه و گذشت شاکیان، ۴۹۲ محکوم مالی در گلستان از زندان آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی هاشمیان در جلسه امروز هیات امنای ستاد دیه استان اظهارکرد: سال گذشته با کمک خیران، ستاد دیه و گذشت شاکیان، ۴۹۲ محکوم مالی در گلستان از زندان آزاد شدند.

هاشمیان گفت: مجموع بدهی این افراد بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بود که شاکیان ۶۵ میلیارد تومان آن را به بدهکاران بخشیده اند.

رئیس کل دادگستری گلستان ادامه داد: یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از باقی طلب را محکومان، نقدی پرداختند و برای پرداخت ۲۹ میلیارد تومان هم درخواست اعسار دادند که با قبول دادگاه، قسطی می پردازند.

وی بیان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مستضعفان هم سال گذشته در مجموع بیش از سه میلیارد تومان برای کمک به آزادی این زندانیان کمک کردند.

هاشمیان گفت: مابقی این طلب هم با کمک های خیران و کمک های مردمی در گلریزان های مجازی و پرداخت تسهیلات  تامین شد.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: خوشبختانه با همکاری دستگاه ها و مشارکت گسترده و بی چشم داشت مردم و خیرین سال گذشته اقدامات خوبی برای آزادی زندانیان انجام شد در چند مورد افراد با مراجعه به دادگستری بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان کمک کردند و تنها شرطشان این بود که نامی از آن ها برده نشود و در گمنامی بمانند.

وی گفت: هم اکنون ۱۵۹ محکوم نیازمند در زندان های استان هستند و امیدواریم به زودی با همراهی و کمک مردم استان و خیران این افراد هم آزاد شوند.

وی با بیان این که گلستان از استان های پیشرو در کمک به آزادی زندانیان است، ادامه داد: علیرغم وقوع سیلاب و شرایط کرونا در سال های اخیر اقبال مردم استان به سمت کمک به آزادی زندانیان افزایش یافته است.

هاشمیان افزود: کمک به آزادی زندانیان در واقع کمک به خانواده های آن ها است که این روزها شرایط سختی را سپری می کنند.