۱۸ فروردین ۱۴۰۰، ۱۵:۰۰

رئیس کل دادگستری گلستان:

۴۹۲ زندانی مالی گلستان آزاد شدند

۴۹۲ زندانی مالی گلستان آزاد شدند

گرگان- رئیس کل دادگستری گلستان گفت: سال گذشته با کمک خیران، ستاد دیه و گذشت شاکیان، ۴۹۲ محکوم مالی در گلستان از زندان آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی هاشمیان در جلسه امروز هیات امنای ستاد دیه استان اظهارکرد: سال گذشته با کمک خیران، ستاد دیه و گذشت شاکیان، ۴۹۲ محکوم مالی در گلستان از زندان آزاد شدند.

هاشمیان گفت: مجموع بدهی این افراد بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بود که شاکیان ۶۵ میلیارد تومان آن را به بدهکاران بخشیده اند.

رئیس کل دادگستری گلستان ادامه داد: یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از باقی طلب را محکومان، نقدی پرداختند و برای پرداخت ۲۹ میلیارد تومان هم درخواست اعسار دادند که با قبول دادگاه، قسطی می پردازند.

وی بیان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مستضعفان هم سال گذشته در مجموع بیش از سه میلیارد تومان برای کمک به آزادی این زندانیان کمک کردند.

هاشمیان گفت: مابقی این طلب هم با کمک های خیران و کمک های مردمی در گلریزان های مجازی و پرداخت تسهیلات  تامین شد.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: خوشبختانه با همکاری دستگاه ها و مشارکت گسترده و بی چشم داشت مردم و خیرین سال گذشته اقدامات خوبی برای آزادی زندانیان انجام شد در چند مورد افراد با مراجعه به دادگستری بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان کمک کردند و تنها شرطشان این بود که نامی از آن ها برده نشود و در گمنامی بمانند.

وی گفت: هم اکنون ۱۵۹ محکوم نیازمند در زندان های استان هستند و امیدواریم به زودی با همراهی و کمک مردم استان و خیران این افراد هم آزاد شوند.

وی با بیان این که گلستان از استان های پیشرو در کمک به آزادی زندانیان است، ادامه داد: علیرغم وقوع سیلاب و شرایط کرونا در سال های اخیر اقبال مردم استان به سمت کمک به آزادی زندانیان افزایش یافته است.

هاشمیان افزود: کمک به آزادی زندانیان در واقع کمک به خانواده های آن ها است که این روزها شرایط سختی را سپری می کنند.

کد خبر 5183834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha