اولین جلسه ارائه تخصصی ۴ طرح منتخب در مجموعه بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) روز چهارشنبه ۱۶ تیر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از برگزاری نشست ارائه نهایی طرح‌های رویداد فرنو شخصیت‌پردازی با حضور ریاست سازمان تبلیغات اسلامی، اولین جلسه ارائه تخصصی ۴ طرح منتخب در مجموعه بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) چهارشنبه ۱۶ تیر برگزار شد.

بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با هدف توسعه و فرهنگ‌سازی موضوع تشکیل خانواده، پیش از برگزاری رویداد فرنو شخصیت‌پردازی، نیازمندی فرهنگی خود را در این رویداد اعلان کرده بود که پس از برگزاری نشست نهایی، چهار تیم منتخب که شخصیت‌پردازی متناسب با موضوع ترویج و فرهنگ‌سازی تشکیل خانواده انجام داده بودند، به‌صورت تخصصی در این جلسه، طرح‌های خود را به مدیران بنیاد احسان ارائه کردند.

سپس سیدمحمدمهدی حسینی، مدیر روابط عمومی، مجید قربانی، قائم‌مقام معاون اجتماعی و خانم فضه‌سادات حسینی، مسئول قرارگاه اجتماعی بانوان بنیاد احسان طرح‌های ارائه شده را مورد بحث و تبادل‌نظر قراردادند که در ادامه، متناسب با هر موضوع ارائه شده، سازوکارهای همکاری بنیاد احسان جهت توسعه طرح‌های شخصیت‌پردازی مشخص خواهد شد.

در این‌جلسه، چهار تیم حضور داشتند که سه تیم آن از تهران و یک تیم از شهر اهواز خوزستان به صورت آنلاین طرح خود را ارائه کردند. تیم‌های ارئه دهنده نشست مذکور به این‌ترتیب بودند:

* تیم ستایش سبحان: این‌تیم طراح دو شخصیت ستایش و سبحان که فرزندان یک خانواده هستند و متناسب با شخصیت‌های طراحی شده، محصولات متنوع فرهنگی شامل لوازم التحریر، دفترچه، لوازم جانبی شخصی و دکوراسیون اتاق کودک، می‌گیم‌های موبایلی، بازی‌های واقعیت افزوده و موارد مشابه تولید شده است.

* تیم محراب و معراج: این‌تیم طراح دو شخصیت محراب و معراج است که در حال برنامه‌ریزی برای توسعه سایر شخصیت‌های مورد نظر برای یک خانواده می‌باشد. هم‌اکنون داستان‌های مرتبط با این دو شخصیت نوشته شده، اما محصولات فرهنگی مرتبط با این شخصیت‌ها تولید نشده است.

* تیم طاها استودیو: این‌تیم، طراح یک داستان تخیلی است که ۵ شخصیت در آن داستان، در تقابل نیروهای سازنده و مخرب حرکت می‌کند. از این ۵ شخصیت، ۴ شخصیت در ارتباط و تعامل خانوادگی معرفی شده‌اند و این تعامل خانوادگی آنها، در پیشرفت داستان تاثیرمثبت و سازنده دارد.

* تیم نغمه گستر باران: این‌تیم، طراح یک خانواده عروسکی است که نمایش‌نامه‌های عروسکی آن نوشته شده و به صورت محدود در خانه‌های بازی شهر اهواز اجرا شده است. توجه به تعاملات درون خانوادگی مطابق با یک خانواده اصیل ایرانی، به خصوص تعاملات فرزندان با والدین و نزدیکان درجه اول خانواده، مورد توجه قرار گرفته است.

نکته حائز اهمیت در ارائه این‌تیم‌ها، توجه به ظرفیت‌ فعالیت‌های فرهنگی در شهرستان‌ها و همچنین ظرفیت‌های تولیدات فرهنگی با استفاده از توان خانواده‌های محروم و کم برخوردار در تولید اقلام فرهنگی و ایجاد اشتغال بومی و فرهنگی است که دو تیم از تیم‌های ارائه دهنده طرح، تجارب ارزشمندی خود را ارائه کردند.