بجنورد- رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد با اشاره به سرکشی های انجام شده از هیئت‌ها با حضور ناظر بهداشتی، گفت: هیئت‌ها طبق قانون و مطابق با نظر ولی فقیه پروتکل‌ها را رعایت کرده‌اند.

حجت الاسلام مهدی براتیان در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی توس هیئت‌ها، اظهار کرد: باید در این شرایط سخت راه را گم نکنیم لذا بیان تعطیلی هیئت‌ها اشتباه است اما باید پروتکل‌ها به صورت کامل اجرا شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد ادامه داد: وظیفه ما نسبت به گذشتگان در اقامه عزای ابی عبدالله (ع) بیش از پیش سخت‌تر شده است.

وی افزود: در کنار توجه به واقعیت دین اسلام و سخن اهل بیت (ع) که ضامن بقای انسانیت است؛ آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی که جامعه امروز را تهدید می‌کنند را نیز باید مد نظر قرار داد.

حجت الاسلام براتیان بیان داشت: اگر مراسم دینی همراه با تبلیغ و ارشاد، پاسخگویی به شبهات و آگاهی بخشی از واقعیت‌ها برگزار نشود، بشر و انسانیت به تباهی خواهد رسید.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد ضمن تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط هیئت‌های مذهبی، مساجد، واعظان و مداحان گفت: این مسئله یک حق‌الناس است لذا باید شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت شود.

وی از انجام سرکشی از هیئت‌های مذهبی طی شب‌های گذشته خبر داد و افزود: هیئت‌ها طبق قانون و مطابق با نظر ولی فقیه عمل کرده‌اند.

حجت الاسلام براتیان در انتها گفت: بسیاری از هیئت‌ها به دلیل ایجاد مکان سر باز برای عزاداری، هزینه‌های بیشتری کردند که باید از آن‌ها تشکر کرد.