همدان_بر اساس بازرسی تیمهای منتخب ستاد کرونا رعایت دستورالعملهای بهداشتی در هیئت های مذهبی همدان مطلوب است.

مصطفی آزاد بخت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در اطلاعیه مکتوب و قطعی و کشوری ستاد ملی مبارزه با کرونا بیرون آمدن دسته‌ی عزاداری و برگزاری مراسم عزاداری در مکان سربسته با هر ارتفاعی ممنوع است و این قضیه کتباً به همه اعلام شده است.

وی ادامه داد: یک تیم بازرسی به ۱۳ هیئت و مراسم عزاداری فرستاده شد که خوشبختانه همه این هیئت‌ها این دستورالعمل‌ها و پروتکل‌ها را رعایت و اجرا می‌کردند و در جلسه ملی مبارزه با کرونا استان در گزارشی که از شهرستان را داشتیم این بود که همه هیئت‌ها پروتکل‌ها رعایت می‌کردند و سعی می‌کنیم افراد محدودی که این پروتکل‌ها رعایت نمی‌کنند قانع کنیم تا طبق دستور مقام معظم رهبری پروتکل‌ها را در هیئت‌ها رعایت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان در زمینه ممنوعیت تردد شبانه و مشکلات ایجاد شده برای عزادارانی که به هیئت‌ها می‌روند اظهار کرد: در این زمینه یک نفر را مأمور رایزنی با تهران کرده‌ایم که بتوانیم این ساعت را تغییر دهیم.

وی ادامه داد: به دلیلی اینکه مصوبه، تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا کشور را دارد نمی‌توانیم استان این مصوبه را لغو کنیم و این پیشنهاد را دادیم که در صورت موافقت یا خود ستاد ملی مبارزه با کرونا ساعت ممنوعیت تردد را تغییر دهد یا این اختیار را به استان‌ها بدهد و با جلسه‌ای که در استانداری خواهیم داشت نتیجه این قضیه صبح روز دوشنبه قطعی می‌شود.

آزادبخت ضمن تشکر و قدردانی از مردم عزادار به خاطر رعایت پروتکل‌ها اظهار کرد: طبق بررسی‌ها اکثریت قریب به اتفاق مردم و هیئت‌ها پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند و این قضیه جای تقدیر و تشکر دارد هیئت‌های معدودی هم هستند که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند و بنا بر این داریم آنها را توجیه و قانع کنیم که از منویات مقام معظم رهبری و ستاد مبارزه با کرونا تبعیت کنند تا مشکلی پیش نیاید.

معاون استاندار همدان اظهار کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته با ستاد ملی کرونا ممنوعیت تردد از ساعت ۲۲ شب به منظور رفاه حال عزاداران حسینی به ساعت ۲۴ در همدان تغییر پیدا کرد.