بجنورد- امام جمعه بجنورد از ممنوعیت دسته روی و تجمع در روزهای تاسوعا و عاشورا خبر داد و گفت: نباید با برگزاری تجمع، برای عاشورا در فضای مجازی هزینه درست کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری صبح دوشنبه در ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی که در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: محرم ظرفیتی بسیار بزرگ است که اگر استفاده نشود موجب خسران خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی ادامه داد: در این فرصت می‌توان مسائل و موضوعات مختلفی را به مردم ارائه داد و آگاه‌سازی بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: باید از از این فرصت استفاده کرده و درس‌های عاشورا را احصا کنیم و به مردم ارائه دهیم.

حجت الاسلام و مسلمین نوری با تاکید بر اینکه دهه اول محرم با عنوان دهه امر به معروف و نهی از منکر نیز شناخته می‌شود، گفت: نهی از منکر به تمامی حوزه‌ها از جمله مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی باز می‌گردد لذا باید از این دهه استفاده کنیم تا مردم مطالبه گر شوند.

امام جمعه بجنورد همچنین به تأثیر دعا در رفع بلایا اشاره داشت و عنوان کرد: اکنون حتی بسیاری از کشورهایی که مردمشان را واکسینه کرده اند با شیوع مجدد کرونا مواجه شده اند لذا باید رفع این بلا را در کنار اقدامات خود، از خداوند بخواهیم.

وی با تاکید بر اینکه اجرای پروتکل‌های بهداشتی یک مسئله اعتقادی است، بیان کرد: عمل نکردن به پروتکل‌ها خلاف شرع است لذا هیئت‌های مذهبی پروتکل‌ها را از روی اعتقاد اجرا می‌کنند و نه صرفاً به خاطر قانون بودن آن.

حجت الاسلام نوری بیان داشت: محرم امسال به هیچ وجه کمرنگ نبود زیرا مردم با ابتکارات مختلف و استفاده از فضای مجازی، این دهه را به عزاداری مشغول شدند.

امام جمعه بجنورد در انتها از ممنوعیت دسته روی و تجمع در روزهای تاسوعا و عاشورا خبر داد و گفت: نباید با تجمع برای عاشورا در فضای مجازی هزینه درست کنیم.