معاون آموزش پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران از آغاز کلاس های مهارت های بالینی فراگیران پزشکی عمومی به صورت حضوری و مجازی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر شباهنگ جعفرنژاد؛ معاون آموزش پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اعلام این خبر افزود: کلاس های مهارت های بالینی فراگیران پزشکی عمومی در روزهای ۱۴ تا ۲۶ شهریور ماه ۱۴۰۰ به صورت حضوری و مجازی برگزار می شود.

وی افزود: بعد از ابلاغ معاونت آموزش پزشکی وزارت بهداشت در تاریخ ۲۷ تیر ماه سال جاری مقرر شد تا دانشکده ها، آموزش را به صورت تلفیقی برگزار کنند.

جعفرنژاد افزود: پیرو این ابلاغیه و طی برنامه ریزی فشرده در طول ۴۵ روز گذشته برای هماهنگی بین اساتید و دانشجویان علاقمند و تعیین مکان به لحاظ شرایط موجود (پاندمی اخیر سویه دلتا) تصمیم این شد که به عنوان اولین دانشگاهی باشیم، که مقوله آموزش تلفیقی را به اجرا در بیاوریم.

وی گفت: دانشجوها را به دو دسته تقسیم کردیم. گروه اول، دانشجویانی هستند که تمایل به حضور داشتند و یا محدودیت های جایابی به لحاظ تخصیص خوابگاه را نداشتند. دسته دوم، دانشجویان شهرستانی هستند که به لحاظ محدودیت تخصیص خوابگاه و یا عدم تمایل به صورت حضوری (به علت شرایط پاندمی کرونا) اعلام کردند که به صورت مجازی در کلاس ها شرکت کنند.

معاون آموزش پزشکی عمومی خاطرنشان کرد: کلاس ها در بازه زمانی ۱۲ روزه از ۱۴ تا ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ در قالب پانزده ایستگاه و در شیفت صبح و عصر برگزار می شود.

وی با بیان اینکه ۳۶۰ دانشجو به صورت حضوری و ۱۰۰ دانشجو نیز به صورت مجازی به عنوان شرکت کننده در این کلاسها حضور خواهند داشت، افزود: برای گروه اول دانشجویان، تقویم حضور در نظر گرفته و برای دانشجویان مجازی نیز فایل های آموزشی تهیه و به صورت آفلاین در سامانه مدیریت آموزش مجازی بارگذاری شده و آماده بهره برداری است.

جعفرنژاد تصریح کرد: حدود ۴۵ نفر از اعضای هیئت علمی در گروه های مختلف بالینی برای کلاس های صبح و عصر به صورت حضوری دعوت شده اند.

وی اظهار داشت: برای برگزاری کلاس های مهارت های بالینی فراگیران پزشکی عمومی؛ فضایی به متراژ حدود ۶۰۰ متر مربع و ۱۵ ایستگاه را در مرکز همایش های رازی و با ملاحظات پروتکل های بهداشتی اختصاص داده شده است.