بندرعباس - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: هرگونه افزایش قیمت نان منوط به اعلام رسمی وزارت صمت است.

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج حیدری عصر شنبه در جلسه کار گروه آرد، نان و گندم استان، با تاکید بر نظارت بر کیفیت و وزن چانه نان، عنوان کرد: فرمانداران و دستگاه های اجرایی ذیربط بر کیفیت نان در شهرستان ها به ویژه مرکز استان نظارت جدی کنند.

وی افزود: وزن چانه نان متناسب با قیمت آن نیست و ضروری است در این زمینه نظارت ها تشدید شود تا حقی از مردم تضییع نشود. هرگونه افزایش قیمت نان منوط به اعلام وزارت صمت و ستاد تنظیم بازار کشور است.

حیدری با تاکید بر اینکه قیمت نان در هرمزگان متناسب با استان های همجوار و با آنالیز دقیق باشد، خاطرنشان کرد: نان در سبد اکثریت افراد جامعه به ویژه قشر کم درآمد قرار دارد و ایجاد خلل در این زمینه از کسی پذیرفته نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان با تاکید بر تامین به موقع آرد مناطق روستایی استان، افزود: آرد مردم ساکن در مناطق روستایی استان متناسب با افزایش جمعیت این مناطق با هماهنگی فرمانداران در کمترین زمان ممکن تامین و ارسال شود.

حیدری گفت: با توجه به افزایش جمعیت برخی مناطق روستایی و مهاجر پذیر بودن برخی شهرستان ها با آغاز فصل کشاورزی در سهمیه آرد این مناطق با هماهنگی فرمانداران بازنگری شود تا از کمبود های احتمالی جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: دستگاه های اجرایی ذیربط از عرضه خارج از شبکه و خروج آرد از استان برای جلوگیری از هرگونه کمبود جلوگیری کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان، افزود: با توجه به تحولات افغانستان احتمال قاچاق آرد وجود دارد که ضروری است تدابیر لازم در این زمینه از سوی دستگاه های اجرایی ذیربط اتخاذ شود.