پارلمان یمن در بیانیه ای تاکید کرد: ما از جامعه جهانی می‌خواهیم به نقش خود در قبال جنایات سعودی در حق یمن عمل کرده و مقدمات گشایش تمامی بنادر و فرودگاه‌های کشورمان را فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، پارلمان یمن با انتشار بیانیه‌ای ادامه حملات خشونت بار ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی به استان‌های صعده و مارب را محکوم کرد.

در بیانیه مذکور ضمن درخواست از جامعه جهانی برای توقف حملات سعودی به زنان و کودکان و زیرساخت‌های یمن گفته شده است: «سکوت جامعه جهانی، سازمان ملل متحد و شورای امنیت را در قبال جنایات ائتلاف سعودی در حق کودکان یمن بویژه در دو استان صعده و مارب را محکوم می‌کنیم.»

پارلمان یمن در بخشی دیگر از بیانیه خود تاکید کرد: «ما از جامعه جهانی می‌خواهیم به نقش خود در قبال جنایات سعودی در حق یمن عمل کرده و مقدمات گشایش تمامی بنادر و فرودگاه‌های کشورمان را فراهم کند.»

پیشتر هم پارلمان یمن در واکنش به سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به بحرین پارلمان‌های اسلامی منطقه را به حمایت از فلسطین و ملت یمن فراخوانده بود.

در بیانیه منتشر شده از سوی این پارلمان در صنعاء تأکید شده است: «سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به منامه و اقدام رژیم آل خلیفه در سرکوب راهپیمایی‌ها علیه عادی سازی روابط با این رژیم، را محکوم می‌کنیم».

پارلمان یمن در ادامه افزود: «پارلمان‌های عربی و اسلامی و همچنین پارلمان کشورهای غیر اسلامی باید مواضع شرم آور رژیم‌های سازشگر را محکوم کرده و از فلسطین و مردم یمن حمایت کنند».

بسیاری از کارشناسان سیاسی جهان معتقدند که رژیم صهیونیستی با فروش تسلیحات سنگین به عربستان سعودی و کسب حمایت‌های آمریکا از ادامه چنین جنگی علیه ملت یمن در تنش آفرینی در منطقه نقش مهمی را ایفا می‌کند.