پارلمان یمن:

حملات خشونت بار سعودی به شهرهای یمن محکوم است

حملات خشونت بار سعودی به شهرهای یمن محکوم است

پارلمان یمن در بیانیه ای تاکید کرد: ما از جامعه جهانی می‌خواهیم به نقش خود در قبال جنایات سعودی در حق یمن عمل کرده و مقدمات گشایش تمامی بنادر و فرودگاه‌های کشورمان را فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، پارلمان یمن با انتشار بیانیه‌ای ادامه حملات خشونت بار ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی به استان‌های صعده و مارب را محکوم کرد.

در بیانیه مذکور ضمن درخواست از جامعه جهانی برای توقف حملات سعودی به زنان و کودکان و زیرساخت‌های یمن گفته شده است: «سکوت جامعه جهانی، سازمان ملل متحد و شورای امنیت را در قبال جنایات ائتلاف سعودی در حق کودکان یمن بویژه در دو استان صعده و مارب را محکوم می‌کنیم.»

پارلمان یمن در بخشی دیگر از بیانیه خود تاکید کرد: «ما از جامعه جهانی می‌خواهیم به نقش خود در قبال جنایات سعودی در حق یمن عمل کرده و مقدمات گشایش تمامی بنادر و فرودگاه‌های کشورمان را فراهم کند.»

پیشتر هم پارلمان یمن در واکنش به سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به بحرین پارلمان‌های اسلامی منطقه را به حمایت از فلسطین و ملت یمن فراخوانده بود.

در بیانیه منتشر شده از سوی این پارلمان در صنعاء تأکید شده است: «سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به منامه و اقدام رژیم آل خلیفه در سرکوب راهپیمایی‌ها علیه عادی سازی روابط با این رژیم، را محکوم می‌کنیم».

پارلمان یمن در ادامه افزود: «پارلمان‌های عربی و اسلامی و همچنین پارلمان کشورهای غیر اسلامی باید مواضع شرم آور رژیم‌های سازشگر را محکوم کرده و از فلسطین و مردم یمن حمایت کنند».

بسیاری از کارشناسان سیاسی جهان معتقدند که رژیم صهیونیستی با فروش تسلیحات سنگین به عربستان سعودی و کسب حمایت‌های آمریکا از ادامه چنین جنگی علیه ملت یمن در تنش آفرینی در منطقه نقش مهمی را ایفا می‌کند.

کد خبر 5320300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • دکتر سید سجاد هاشمی نسبdrhashminsab@g IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      0 0
      پارلمان یمن از جامعه جهانی کمک خواسته مثل اینکه نمی دانند انسانیت مرده است انسان حی انیست کثیف تر از هر درنده ای شاه این مدعا اینکه در هر گوشه دنیا هر کس می تواند در حد وسع خود جنابت میکندایا مهمتر از دادگاه در سازمان کشور هاوجود دارد اکنون در ایران انقلاب اسلامی دادگاه کثیف ترین سازمان ایت