بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: مراکز تربیت و رشد کودکان در استان بوشهر به صورت ویژه حمایت شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر یکشنبه در مراسم هفته کودک اظهار داشت: در عرصه تربیت کودکان باید یک کار علمی و دانش بنیان داشته باشیم.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: در عرصه اجرایی نیز باید مطابق سن و رفتار مخاطبمان که کودکان هستند با روانشناسی و جامع شناسی ویژه با کودکان رفتار کنیم.

وی بر لزوم ارائه آموزش‌های مناسب به کودکان تاکید کرد و ادامه داد: کودکان در کنار درس و تحصیل علم، ارتباطشان را با قرآن و مبانی دین با کمک والدین و مراکز تربیتی قوی کنند.

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به ترویج صفا و صمیمیت در خانه‌های دارای کودک خاطرنشان کرد: انسان‌های بزرگ، بزرگی خودشان را از کودکی آغاز و در یک عرصه طراحی و برنامه ریزی شده، مسیر بزرگی را طی کردند.

وی با اشاره به مسئولیت سنگین خانواده‌ها و نهادهای مربوطه برای تربیت کودکان افزود: مراکز تربیتی کودکان باید دارای اعتبارات لازم باشند و حمایت مناسب از آنها صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تاکید کرد: مراکز تربیتی باید دارای دانش، دلسوزی و تلاش لازم و از آن طرف نظارت و بررسی‌های لازم در عرصه پرورش این جوانه ای زیبا که در آینده درخت تناور مملکت می‌شوند، داشته باشند.

وی به استعدادهای بالای کودکان اشاره کرد و گفت: اعتماد به نفس و حضور در صحنه کودکان نیز بسیار عالی است، تصریح کرد: کودکان و نوجوانان ما آینده سازان آفرینش تمدن اسلامی هستند و این قوّت فکری و اعتماد به نفسی که کودکان دارند واقعاً جای خوشحالی است.