۲۳ تیر ۱۳۹۲، ۱۵:۵۳

آیت‌الله صفایی‌بوشهری:

کوتاه‌بینی و کوچک‌بینی در استان بوشهر ممنوع است/ لزوم تأسیس بیمارستان‌های مادر تخصصی

کوتاه‌بینی و کوچک‌بینی در استان بوشهر ممنوع است/ لزوم تأسیس بیمارستان‌های مادر تخصصی

بوشهر - خبرگزاری مهر: نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: کوتاه بینی و کوچک بینی در استان بوشهر ممنوع است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر یکشنبه در دیدار با مسئولان و کارشناسان مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان بوشهر اظهار داشت: یکی از چالش های زندگی انسان، اوضاع سلامت زیستی، جسمی و روحی است و شما متکفل حل بزرگترین چالش زندگی انسان هستید.

وی همچنین با بیان اینکه یک کشوری پیشرفته است که دارای حوزه بهداشت و درمان فوق العاده قوی باشد، افزود: بدین خاطر است که حوزه بهداشت و درمان، تأمین اجتماعی و عرصه پزشکی، نقش بزرگی در این هندسه ایفا می کنند و کار بسیار مهمی است.

در شرایط کنونی با بهداشت و درمان آرمانی فاصله زیادی داریم

آيت الله صفايي بوشهري با بیان اینکه ما در شرایط کنونی با بهداشت و درمان آرمانی فاصله زیادی داریم، بیان داشت: ما باید در یک طراحی دانش بنیان به سمت و سوی گسترش حوزه بهداشت و تقلیل زمان درمان پیش رویم.

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه ما در هر سه حوزه‌ بهداشت، درمان و سرعت درمان مشکل داریم، اذعان داشت: یکی از عواملی که باعث ایجاد این مشکلات شده است، عدم توسعه یافتگی زیر ساخت ها است.

تأسیس بیمارستان‌های مادر تخصصی

وی افزود: استان بوشهر، حسب نقشه آمایشی بهداشت و درمان خود، باید بیش از هشت مرکز مادر تخصصی درمانی به مرکزیت دیلم، دشتستان، بوشهر، خورموج، تنگستان، کنگان، عسلویه و جم داشته باشد و برای این کار باید سرمایه گذاری جدی شود و در کنار این بیمارستان‌های مادر تخصصی، باید درمانگاه‌های اقماری وجود داشته باشد.

آيت الله صفايي بوشهري همچنین اظهار داشت: عرصه زیرساختی بهداشت و درمان، یک عرصه فوق العاده دانش بنیان است و باید با استانداردهای مطلوب بهداشت و درمان جهان هماهنگ باشد.

امام جمعه بوشهر خاطرنشان ساخت: ما در عرصه تأسیس و احداث زیرساخت‌های پزشکی و درمانی باید طراحی دانش بنیان حسب نقشه آمایشی در دو حوزه احداث بیمارستان‌های مادر تخصصی و اقماری داشته باشیم.

زمان مراجعه به مراکز پزشکی و زمان درمان باید به شدت تقلیل یابد

آيت الله صفايي بوشهري بیان داشت: زمان مراجعه به مراکز پزشکی باید به شدت تقلیل یابد و از آن جهت زمان درمان نیز باید کوتاه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: زیباترین مکان‌های سازه در جغرافیای یک نظام، باید بیمارستان‌های آن باشد چون بیمار از نظر روحی و روانی نیاز به زیبایی دارد.

باید به بخش خصوصی در حوزه بهداشت و درمان اعتماد شود

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر اضافه کرد: باید به بخش خصوصی در حوزه بهداشت و درمان اعتماد، و از آن طرف کمک شود.

آیت الله صفایی بوشهری در ادامه با بیان اینکه متأسفانه در استان بوشهر، کوچک بینی و کوتاه بینی یک فکر نهادینه است، خاطرنشان ساخت: من تقاضا دارم که در حوزه زیرساخت‌های درمانی با نگاه بین‌المللی اقدام کنید.

تبدیل استان بوشهر به دهکده پزشکی و درمانی برای جنوب ایران

وی با بیان اینکه در استان بوشهر کوتاه بینی و کوچک بینی ممنوع است، اظهار داشتند: اگر ایران بخواهد با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس رقابت کند در واقع استان بوشهر باید با آن‌ها رقابت کند، لذا باید در عرصه زیرساختی، فوق بین المللی برنامه ریزی کنید و این نشدنی نیست.

امام جمعه بوشهر گفت: ما در استان بوشهر به جزیره تولید دارو از مواد موجود در دریا و خشکی، دهکده پزشکی و درمانی برای جنوب ایران و توریسم پزشکی با آخرین استاندارهای بین المللی، توسعه مراکز آموزشی و پزشکی، قبول دانشجوهای استان به شکل بورسیه و کشورهای اطراف و بیمارستان‌های مجازی با سیستم های اینترنتی نیاز داریم.

کد خبر 2096721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha