کرمانشاه- فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی با اعلام خبر واکسیناسیون بیش از ۵۰درصدی دانش آموزان سنقر و کلیایی، گفت: روند و سرعت واکسیناسیون در شهرستان سنقر و کلیایی مناسب است.

غلامرضا مرتضوی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با شروع واکسیناسیون بالای ۱۲ ساله‌ها در شهرستان سنقر و کلیایی استقبال خوبی را برای تزریق واکسن در این گروه سنی بودیم و تا به امروز بیش از ۵۰ درصد دانش آموزان بالای ۱۲ سال در شهرستان سنقر و کلیایی واکسینه شده‌اند.

وی افزود: آمار ثبت شده از افراد بین ۱۲ تا ۱۸ سال واکسینه شده در شهرستان سنقر و کلیایی بیش از ۳۵۰۰ نفر است.

فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی با اشاره به آمار قابل قبول افراد واکسینه شده در شهرستان سنقر و کلیایی، تصریح کرد: بیش از ۷۳ درصد جمعیت هدف بالای ۱۲ سال در این شهرستان در مرحله اول واکسینه شده‌اند.

وی ادامه داد: از این آمار در حدود ۴۴ درصد دُز دوم واکسن را دریافت کرده و به صورت کامل واکسینه شده‌اند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان در شهرستان سنقر و کلیایی هم برای تزریق دُز سوم واکسن آغاز شده و ادامه خواهد داشت.

وی با اعلام اینکه وضعیت کرونایی شهرستان سنقر و کلیایی در حال حاضر نارنجی است، گفت: اپیدمی کرونا در این نزدیک به ۲ سال نشان داده وضعیت نارنجی بسیار شکننده است و هرگونه سهل انگاری و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند شرایط را مجدداً در شهرستان سنقر و کلیایی قرمز کند.

فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی بیان کرد: با توجه به ظرفیت مناسبی که مراکز تجمعی تزریق واکسن در این شهرستان دارند، از همه مردم دعوت می‌شود تا در اسرع وقت برای تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.