۱۰ آبان ۱۴۰۰، ۹:۰۱

رئیس شبکه بهداشت دشتستان:

۷۱ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال دشتستان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند

۷۱ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال دشتستان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند

بوشهر- رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: پس از اجرایی شدن طرح واکسیناسیون عمومی تاکنون بیش از ۷۱ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال اولین دوز واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

ماریا خویشدوست در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اساس سامانه الکترونیک سیب، جمعیت بالای ۱۲ سال شهرستان در حدود ۲۰۴ هزار و ۵۷۹ نفر است که از این تعداد، ۱۴۶ هزار و ۹۷ نفر اولین دوز واکسن خود را تزریق کرده‌اند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه علاوه بر مراکز تجمیعی واکسیناسیون عمومی کرونا، در مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت نیز واکسن به گروه‌های هدف تزریق می‌شود، سرعت واکسیناسیون تسریع یافته است و امیدواریم که تا اواسط آذرماه، ۸۵ درصد از جمعیت شهرستان واکسینه شوند.

خویشدوست اظهار کرد: طرح تزریق خانه به خانه واکسن کرونا بخصوص در مناطق روستایی و عشایری از یک ماه گذشته آغاز شده و در حال اجراست و رضایت‌مندی افراد را در پی داشته است.

وی با بیان اینکه در حدود ۴۷ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال نیز هر دو نوبت واکسن خود را دریافت کرده‌اند گفت: شهروندان تا رسیدن به ایمنی جمعی (۸۵ درصد) همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: مراکز واکسیناسیون در شهرستان دشتستان فعال می‌باشند و از شهروندانی که هنوز برای دریافت واکسن اقدام نکرده‌اند به شایعات در مورد واکسن توجه نکنند و در اسرع وقت برای دریافت واکسن به این مراکز مراجعه کنند.

کد خبر 5340774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha