بوشهر- معاون آموزش و پژوهش مدیریت حوزه علمیه استان بوشهر گفت: طلاب بوشهری مهارت‌های فنی را فرا می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی نعمتی صبح پنجشنبه در نشست با مسئولان فنی و حرفه‌ای استان بوشهر اظهار داشت: فراگیری همه مهارت‌ها، لازمه فعالیت‌های اجتماعی طلاب است که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تأکید کردند.

وی اضافه کرد: نکته مهمی که هر فردی در زندگی باید مورد توجه قرار دهد، یافتن نقاط ضعف و قدرت خویش است تا از این طریق استعدادهای خود را پرورش داده و نقاط ضعف خود را بهبود بخشید.

معاون آموزش و پژوهش مدیریت حوزه علمیه استان بوشهر ادامه داد: جوانان امروز جامعه ما باید قدرت حل مشکلات را داشته باشند که یکی از این مشکلات کار آفرینی است که می‌توانند با استفاده از استعداد و توانایی خود رو به اشتغال زایی بیاورند.

وی به ارزش و جایگاه مهارت آموزی در حوزه اشتغال اشاره کرد و افزود: باید بتوانیم با ایجاد بسترهای لازم و اقدامات علمی و عملی، در کشور نهضت مهارت آموزی را به عنوان یک ارزش فرهنگی معرفی کنیم.

حجت الاسلام نعمتی اضافه کرد: در برنامه‌های پیش رو، آموزش مهارت‌های فنی برای طلاب و خانواده‌های آنها، جدی‌تر پیگیری خواهد شد و مجموعه خدمات مهارتی به لحاظ کمی و کیفی در ساختارهای جدید، با همکاری آموزش فنی و حرفه‌ای توسعه قابل‌توجهی خواهد داشت.

تقویت مهارت‌های فنی در اقشار مختلف

معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی فنی و حرفه‌ای بوشهر نیز گفت: متخصصان و صاحب نظران حوزه علمیه به اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای برای تولید نرم افزارهای آموزشی با محوریت دینی و همکاری با مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان‌ها معرفی شوند.

پروین لیراوی زاده بیان کرد: ارائه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خدمات حوزه برای توسعه آموزش‌های فنی وحرفه ای، همکاری در تهیه و تدوین استانداردها و شایستگی‌های شغلی و آموزشی مورد نیاز خدمات حوزه مورد تاکید است.

وی افزود: توانمندسازی طلاب حوزه‌های علمیه برادران و خواهران استان بوشهر با آموزش‌های مهارتی بر اساس استانداردها و شایستگی‌های آموزشی و شغلی فنی و حرفه‌ای راهکاری برای ارتقای سطح معیشت و زندگی جامعه هدف است.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی فنی و حرفه‌ای بوشهر خاطرنشان کرد: در راستای توانمندسازی مهارتی قشرهای مختلف مردم استان بوشهر طلاب بوشهر در حرفه‌های فنی مهارت افزایی می‌شوند.

وی اظهار داشت: آموزش فنی و حرفه‌ای سازمانی پویا و کارآمد است که با بهره‌گیری از نیروهای متخصص و کارآمد و استفاده از تجهیزات به روز می‌کوشد تا با شناسایی نیازهای روز آموزش‌های مهارتی ارائه شده را در راستای نیاز بازار کار همسو و هماهنگ کند.

وی اشاره به ظرفیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در حوزه آموزش و مهارت افزایی، بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های دو طرف برای برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای و بهره مندی از توان بالقوه طلاب برای ترویج فرهنگ مهارت آموزی زمینه توسعه مهارت آموزی و اشتغال را فراهم می‌کند.

لیراوی زاده با تاکید بر توانمندسازی طلاب و خانواده‌های آنان در حرفه‌های مهارتی متناسبی با درخواست‌های حوزه علمیه بوشهر، تصریح کرد: نیاز سنجی آموزشی و حمایت از بخش خصوصی از راهکارهای اساسی توسعه مهارت آموزی و ارائه هدفمند آموزش فنی و حرفه‌ای است.