رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: جداسازی آموزش پزشکی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خلاف سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر حسینعلی شهریاری با بیان این مطلب گفت: بعید می دانم وزیر علوم این پیشنهاد را داده باشد احتمالا فرد دیگری به اسم ایشان این کار را انجام داده است.

وی افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سال ۱۳۶۴ در کشور تشکیل شده و یکی از مزایای نظام سلامت ایران، پیوند بین آموزش پزشکی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در سراسر کشور و تربیت نیروهای انسانی مورد نیاز حوزه سلامت در دانشگاه های علوم پزشکی است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: قبل از انقلاب در استان سیستان و بلوچستان فقط یک مدرسه عالی بهداشت وجود داشت که تحت نظر اداره کل آموزش و پرورش این استان فعالیت می کرد اما بعد از انقلاب، مدرسه عالی بهداشت به سازمان منطقه ای بهداری استان سیستان و بلوچستان واگذار شد و پس از آن در سال ۱۳۶۵ با پیشنهادی که به وزیر وقت بهداشت دادیم، دانشکده پزشکی زاهدان تاسیس شد.

شهریاری یادآور شد: ایجاد و تقویت دانشگاه های علوم پزشکی کشور به ویژه زاهدان، توانسته نیازهای حوزه سلامت به نیروهای تخصصی و فوق تخصصی را برطرف و در جهت خودکفایی در حوزه پزشکی و درمان نقش آفرینی کند. دانشگاه های علوم پزشکی کشور در سطح بین المللی، جایگاه ممتازی دارند و انتظار می رود که دانشگاه های وزارت علوم نیز در جهت تقویت جایگاه خود در رتبه بندی های بین المللی، تلاش کنند.