۲۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۵۹

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس:

بعید می دانم وزیر علوم پیشنهاد جداسازی آموزش پزشکی را داده باشد

بعید می دانم وزیر علوم پیشنهاد جداسازی آموزش پزشکی را داده باشد

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: جداسازی آموزش پزشکی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خلاف سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر حسینعلی شهریاری با بیان این مطلب گفت: بعید می دانم وزیر علوم این پیشنهاد را داده باشد احتمالا فرد دیگری به اسم ایشان این کار را انجام داده است.

وی افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سال ۱۳۶۴ در کشور تشکیل شده و یکی از مزایای نظام سلامت ایران، پیوند بین آموزش پزشکی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در سراسر کشور و تربیت نیروهای انسانی مورد نیاز حوزه سلامت در دانشگاه های علوم پزشکی است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: قبل از انقلاب در استان سیستان و بلوچستان فقط یک مدرسه عالی بهداشت وجود داشت که تحت نظر اداره کل آموزش و پرورش این استان فعالیت می کرد اما بعد از انقلاب، مدرسه عالی بهداشت به سازمان منطقه ای بهداری استان سیستان و بلوچستان واگذار شد و پس از آن در سال ۱۳۶۵ با پیشنهادی که به وزیر وقت بهداشت دادیم، دانشکده پزشکی زاهدان تاسیس شد.

شهریاری یادآور شد: ایجاد و تقویت دانشگاه های علوم پزشکی کشور به ویژه زاهدان، توانسته نیازهای حوزه سلامت به نیروهای تخصصی و فوق تخصصی را برطرف و در جهت خودکفایی در حوزه پزشکی و درمان نقش آفرینی کند. دانشگاه های علوم پزشکی کشور در سطح بین المللی، جایگاه ممتازی دارند و انتظار می رود که دانشگاه های وزارت علوم نیز در جهت تقویت جایگاه خود در رتبه بندی های بین المللی، تلاش کنند.

کد خبر 5351486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      3 2
      این حرف های شما چه ارتباطی با ادغام .. دارد.
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      2 2
      "احتمالا فرد دیگری به اسم ایشان این کار را انجام داده است". این کلک دیگر خیلی قدیمی شده است... اتفاقاً خود وزیر گفته است و شما هم می دانید. پس خودتان را برای ادغام آماده کنید.
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      2 2
      جناب آقای دکتر شهریاری هیچ ربطی به سیاست های کلی نداره و مرجع تشخیص منافات با سیاست های کلی مجمع تشخیص است و نه حضرت عالی