دانشنامه اهل بیت(ع) یکی از بزرگترین کارهایی است که به عنوان یک کار مجموعه ای و مرجع، در دست اقدام است. از این فرصت پیش آمده باید استفاده کرد و معارف و سیره این بزرگان را نشر و گسترش داد.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه‌ای که برای بررسی، آمادگی و هماهنگی نویسندگان مداخل حوزه امامت، برای نگارش مداخل امامتی دانشنامه اهل بیت علیهم السلام در بنیاد علمی فرهنگی امامت تشکیل شد حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی سبحانی مدیر بنیاد امامت و گروه بخش کلام و اجتماعی دانشنامه اهل بیت علیهم السلام بر ضرورت نگارش دائرة المعارفی موضوعات امامتی تأکید کرد.

وی بیان کرد: با توجه به تشکیل کارگروه امامتی که مدتها است در بنیاد امامت و حوزه علمیه قم تشکیل شده است ابراز امیدواری کردند که این هسته علمی، تبدیل به یک گروه بزرگ‌تر شده و آثار و تولیدات ماندگاری را برجای بگذارند، که یکی از این آثار ماندگار، نگارش موضوعات امامتی در قالب تولیدات علمی و بروز دنیاست و از جمله آن، دانشنامه نگاری، موسوعه نویسی، در آمد نویسی و موارد مشابه است.

سبحانی تاکید کرد: با توجه با اینکه امروزه قالب تولید آثار و ادبیات علمی متحول شده و به سمت دائرة المعارف و دانشنامه نویسی، موسوعه نگاری یا نگارش مجموعه مقالات و نمونه‌های مشابه سوق پیدا کرده است، لازم و ضروری است که برای اهل بیت علیهم السلام نیز، به سمت این گونه از نگارش‌ها رفت و معارف اهل بیت علیهم السلام را در همه جا عرضه کرد.

مدیر گروه کلام و اندیشه سیاسی و اجتماعی افزود: شاید بتوان گفت از بعد از انقلاب اسلامی، دانشنامه اهل بیت علیهم السلام یکی از بزرگترین کارهایی است که برای اهل بیت علیهم السلام به عنوان یک کار مجموعه‌ای و مرجع، در دست اقدام است و لذا باید از فرصت پیش آمده استفاده کرد و معارف و سیره اهل بیت علیهم السلام از این طریق نشر و گسترش داد.