کرمانشاه- امام جمعه کرمانشاه گفت: توسعه و پیشرفت کشور نیازمند دستیابی به علم و دانش است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما بعد از ظهر امروز در دیدار تعدادی از اساتید بسیجی دانشگاه‌های استان کرمانشاه با مهم دانستن علم و دانش، اظهار کرد: امام خمینی (ره) با توجه به جایگاه علم و دانش در جهان امروز فرمودند سر نیزه‌ها را تبدیل به قلم کنید.

وی پیرامون اثرات شگرف علم و تکنولوژی بر موفقیت کشورها، افزود: انگلیس با وسعت بسیار کم خود کشور هندوستان را که از حیث وسعت چند برابر انگلستان است با علم به مستعمره خود تبدیل کرده بود.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اهمیت علم و دانش نزد خداوند متعال، تصریح کرد: خداوند همه ما را به علم، قلم و عمل دعوت می‌کند و همه باید برای موفقیت کشور به سلاح علم و تقوا مجهز شویم.

علما خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) برای تشکیل بسیج تفکری ماندگار را مطرح کرد زیرا اسلام باید تقویت شود و برای امام خمینی (ره) اسلام مهم بود و بسیج بیست میلیونی را برای اسلام می‌خواست.

وی ادامه داد: قسم خدا به قلم به واسطه اهمیت علم و فرزانگی است و یکی از توقعاتی که از بسیج است عالم بودن و دانشمند بودن بوده و این فرهنگ در تمام عرصه‌ها حضور یابد و اگر وصل به قلم شویم و بر اساس قدرت قلم پیش رویم خیلی موفقیت‌های بزرگ و برجسته‌ای حاصل می‌شود.

امام جمعه کرمانشاه گفت: مقام معظم رهبری همواره تاکید دارند بسیج با مسجد باید ارتباط داشته باشد و در دیدار اخیرشان گفتند همه چیز باید علمی حل شود.

علما با ذکر حدیثی از فرمایشات امام علی (ع)، بیان کرد: امام علی (ع) می‌فرمایند علم ریشه تمام خیرات است زیرا آن چیزی که دشمن را به زانو در می‌آورد علم، دانش و آگاهی بوده و رشد علمی فصل رجحان موفقیت ممالک و کشورها است.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بر تمدن اسلامی تاکید دارد و همواره دستور تبیین اسلام، انقلاب، امام خمینی (ره) و موفقیت‌ها را دارند.