قزوین-مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: دو سال از شیوع ویروس کرونا می گذرد و در این دوران بیماری لطمه جبران ناپذیری در پایه آموزشی ابتدایی به ما وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر مریم بیدخام در جلسه شورای اداری آموزش و پرورش استان قزوین که پیش از ظهر یکشنبه در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: حمایت روانی و اجتماعی از دانش‌آموزان در مقابل رفتارهای پرخطر مسئله مهمی است و مطالبه‌گر اصلی این مسئله آموزش و پرورش بوده و ۹ دستگاه در راستای اثربخشی مطالبات تلاش می‌کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با اشاره به اینکه وظایف دستگاه‌ها مشخص است اذعان کرد: ۵۰ درصد از اعتبار ابلاغی حوزه آموزش و پرورش به اجرای بهتر برنامه‌ها تخصیص داده شده است.

وی عنوان کرد: دو سال از شیوع ویروس کرونا می‌گذرد و لطمه جبران ناپذیری به ویژه در مقطع ابتدایی به ما وارد شده و در حال حاضر دانش‌آموزان ما هیچ ذهنیتی از مدرسه ندارند و تا کنون نیز مدرسه را در قالب صفحه گوشی دیده‌اند.

این مسئول ابراز کرد: بهتر است برای شناسایی و تحلیل وضعیت موجود یک ارزیابی علمی برای دانش‌آموزان برگزار کنیم تا با کسب اطلاعات به دست آمده بتوانیم برنامه‌های عمیق‌تری در پساکرونا در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم.

وی گفت: اطلاع از وضعیت افت تحصیلی دانش‌آموزان، مشکلات روحی و روانی و افراد بازمانده از تحصیل و اینکه ما چقدر از شرایط عادی فاصله داریم سبب می‌شود تا بتوانم برنامه‌ریزی‌های بهتری ارائه دهیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در پایان بیان کرد: برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات و طرح‌های نشاط اجتماعی نیز از دیگر مسائلی است که با توجه به شرایط کنونی می‌تواند برای دانش‌آموزان بسیار نشاط آور باشد زیرا در این ایام بیشتر فعالیت دانش‌آموزان در فضای مجازی بوده و آنان شرایط نسبتاً متفاوتی را در این ایام تجربه کرده‌اند و در این راستا یکی از برنامه‌های ما برگزاری تور یک روزه قزوین گردی بوده است.