کرمانشاه- امام جمعه کرمانشاه گفت: زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی به درستی برای مردم تبیین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما ظهر امروز در نشست ستاد شئون کرمانشاه با موضوع برگزاری مراسم عزاداری ایام فاطمیه، سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی و رحلت آیت الله مصباح یزدی که در سالن جلسات دفتر نمایندگی ولی فقیه استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مواردی که رهبر معظم انقلاب همواره بر آن تاکید دارند موضوع فرهنگ و سبک زندگی اسلامی صحیح برای آحاد مردم است.

وی با اشاره به در پیش بودن ایام فاطمیه، سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و رحلت آیت الله مصباح یزدی، افزود: هیچ دین و مذهبی به اندازه اسلام مناسبت نداشته و باید از این ظرفیت‌های بزرگ برای ارتباط با مردم و انتقال مبانی اسلام ناب بهره برداری کرد.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه یکی از نیازهای اصلی برای ارتباط با نسل جدید تولید محتوا است، تصریح کرد: ارتباط با مردم بخصوص جوانان و نوجوانان تنها از راه سخنرانی نیست و باید از قالب‌های عکس، فیلم و انیمیشن نیز برای تولید محتوا و انتقال مفاهیم و مبانی اسلام و انقلاب بهره برد.

علما با اشاره به جایگاه شهید حاج قاسم سلیمانی در میان آحاد مردم، بیان کرد: شهیدان بسیاری در راه انقلاب اسلامی جان خود را فدا کردند و سیره آنها امروز برای جوانان تبدیل به الگو شده اما شهید حاج قاسم سلیمانی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و کلمه به کلمه زندگی این سردار بزرگ اسلام حاوی درس زندگی است.

وی تاکید کرد: اصرار رهبر معظم انقلاب بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا است و نکته مهم که باید به آن توجه شود آن است که حاج قاسم سلیمانی از یک روستا کوچک در کرمان با تعلیمات اسلام و مبانی انقلاب اسلامی که توسط امام خمینی (ره) مطرح شد به این جایگاه ارزشمند یعنی شهادت دست یافت.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به نزدیک بودن ایام فاطمیه، اضافه کرد: سابقه عزاداری برای حضرت زهرا (س) بر اساس وقف نامه‌ها مربوط به ۲۰۰ الی ۳۰۰ سال پیش بوده و باید سیره حضرت زهرا (س) با شرایط روز برای مردم بیان شود.

علما تصریح کرد: آیت الله مصباح یزدی یکی از چهره‌های تأثیرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی است که از سال ۴۲ و اوایل مبارزه بر ضد حکومت پهلوی در کنار امام خمینی (ره) حضور داشتند و باید وقایع و تاریخ انقلاب اسلامی برای نسل جدید تبیین شود.

وی خاطر نشان کرد: سایر کشورها به دلیل نداشتن چنین وقایعی تاریخی و مذهبی به دنبال خلق مفاهیم هستند اما کشور ما به لحاظ محتوایی بسیار غنی است و وجود شخصیتی مانند شهید حاج قاسم سلیمانی که در پیروزی محور مقاومت در عراق و سوریه حضور داشته برای کشور نعمت است.