معاون اول رئیس جمهور صبح امروز با حضور در منزل دو تن از جانبازان و آزادگان دفاع مقدس در جنوب شهر تهران از آنان عیادت و بر عزم دولت برای رسیدگی به مشکلات جانبازان و ایثارگران تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر پرویز داوودی امروز به مناسبت سالروز ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز با "محرم پیرسرندی و قربانعلی کاظمی"، از جانبازان و آزادگان سرافراز دوران دفاع مقدس دیدار کرد و از نزدیک با وضعیت زندگی و برخی مشکلات آنان آشنا شد.

معاون اول رئیس جمهور در ملاقات با محرم پیرسرندی جانباز 35 درصد که 3 سال نیز در اسارت نیروهای بعثی بوده است تصریح کرد: همه ملت ایران مدیون ایثارگری شما عزیزان است و پیشرفت و توسعه امروز کشور و عزت ایران اسلامی در دنیا بعد از لطف و عنایت خداوند همه مرهون شهدا، جانبازان و آزادگان عزیز است.

در این دیدار جانباز محرم پیرسرندی خاطراتی از دوران دفاع مقدس و همچنین اسارت در زندانهای رژیم بعثی صدام بیان کرد و گفت: در مدتی از اسارت با سید آزادگان مرحوم ابوترابی هم سلول بودم که این دوران از بهترین ایام اسارت من بود.

وی با بیان مشکلات خود و اینکه دچار عفونت ریه می باشد از معاون اول رئیس جمهور و همچنین مسئولان بنیاد شهید استان تهران خواستار رسیدگی به مشکلات خود شد.

معاون اول رئیس جمهور نیز با تاکید بر اینکه اشتغال برای جانبازان و آزادگان از اهمیت بالایی برخوردار است از مسئولان بنیاد شهید خواست که برنامه ای جهت ایجاد حالت اشتغال برای آزادگان و جانبازانی که دچا رمشکلات هستند طراحی کنند.

گفتنی است ، جانبازان در حالت اشتغال، جانبازانی هستند که به دلیل شرایط جسمانی و روحی مشغول به کار نیستند اما حقوق دریافت می کنند.

بنا بر این گزارش، معاون اول رئیس جمهور همچنین در منزل جانباز 35 درصد و آزاده 3 ساله قربانعلی کاظمی، حضور یافت و با وی و خانواده اش در فضایی صمیمانه دیدار و گفتگو کرد.

دکتر داوودی در دیدار با کاظمی با بیان اینکه دولت با تمام قدرت در خدمت خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان است خاطر نشان کرد: وجود جانبازان، آزادگان، شهدا و خانواده معظم آنان دروازه یک خدمت جدید را برای مسئولین کشور باز کرده است و ما به این خدمت افتخار می کنیم.

در این دیدار هدایایی به رسم یاد بود از سوی معاون اول رئیس جمهور به این جانبازان اهدا شد.