بوشهر- فرماندار شهرستان دشتستان گفت: باید با همکاری مسئولان مربوطه، مشکلات برق مدارس شهرستان دشتستان رفع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فتح‌الله نوروزی عصر سه‌شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش دشتستان اظهار داشت: تلاش‌های گسترده‌ای به منظور تسریع در گسترش واکسیناسیون در شهرستان دشتستان صورت گرفته است و همچنان برخی از افراد از جمله فرهنگیان و دانش‌آموزان واکسن نزده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه همه فرهنگیان و دانش‌آموزان برای حضور در کلاس درس باید کارت واکسن را ارائه کنند ادامه داد: همه کارمندان باید هر دو دوز واکسن را دریافت کرده باشند.

فرماندار شهرستان دشتستان به وضعیت نرمال این شهرستان در زمینه کرونا اشاره کرد و افزود: با توجه به ناپایدار بودن این شرایط باید همه گروه‌های هدف واکسینه شوند تا شاهد شکننده بودن وضعیت نباشیم.

وی رفع مشکلات مدارس در زمینه تأمین برق را ضروری دانست و بیان کرد: باید با همکاری آموزش و پرورش و شرکت توزیع برق نسبت به رفع مشکلات برق مدارس شهرستان دشتستان اقدام شود.

نوروزی با تاکید بر اینکه شورای آموزش و پرورش باید نقش مؤثری در حوزه تعلیم و تربیت داشته باشد، تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های کنکور، اجرای برنامه‌های متحولی در حوزه آسیب‌های اجتماعی و اقدام برای فاصله بین دانش آموزان و مدارس باید مد نظر باشد.

وی افزود: طرح دانش آموز طراز انقلاب اسلامی از طرح‌های ابتکاری استان بوشهر یکی از مهمترین طرح‌ها در آموزش و پرورش است که باید با جدیت دنبال شود.

تربیت دانش آموز ایرانی اسلامی

امام جمعه دشتستان نیز در این نشست اظهار داشت: باید در مدارس زمینه رشد و تعالی دانش‌آموزان فراهم شود و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقش مهم و اساسی در این زمینه دارد.

حجت الاسلام حسن مصلح تربیت دانش آموز ایرانی اسلامی را از مأموریت‌های آموزش و پرورش در سند بنیادین عنوان کرد و افزود: طرح دانش آموز تراز انقلاب اسلامی یکی از برنامه‌های مهم در این زمینه است.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر انقلابی بودن مدارس تاکید کرد: دو عامل مسئولین مدرسه و دانش‌آموزان در انقلابی بودن مدارس نقش‌آفرینی می‌کنند.

امام جمعه دشتستان افزود: دانش‌آموز مؤمن انقلابی باید در همه ابعاد از جمله اعتقادی، علمی و فرهنگی خود را رشد دهد.

بازگشت به تحصیل دانش‌آموزان بازمانده

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان نیز در این نشست از مهمترین عوامل ترک تحصیل دانش‌آموزان به شیوع کرونا، فقر مالی، نبود زیرساخت‌های اینترنتی و … اشاره کرد.

سهراب باقری از رفع مشکلات دانش‌آموزان با تلاش گروه‌ها و راهبران آموزشی، خیرین و… خبر داد و بیان کرد: از مجموع ۲۹۷ دانش آموز بازمانده از تحصیل بیش از ۱۳۰ نفر از این دانش آموزان به آموزش و کلاس‌های درس بازگشتند.

وی بیان داشت: آموزش و پرورش علاوه بر وظیفه تعلیم و تربیت دانش آموزان، وظیفه اعتلا، بسط و انتقال فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی را هم بر عهده دارد که یکی از این طرح‌ها دانش‌آموز طراز انقلاب است.

باقری اظهار داشت: شهرستان‌های جنوبی استان با حمایت پارس جنوبی و پتروشیمی‌های مستقر در منطقه توانایی برگزاری این کلاس‌ها را دارند اما شهرستان‌های مرکزی و شمالی در این زمینه مشکلات زیادی دارند که امید است با حمایت مسئولین شهرستان بتوانیم نسبت به برگزاری منظم این کلاس‌ها در سطح شهرستان اقدام کنیم.