۱۳ تیر ۱۳۹۰، ۱۴:۱۸

حاجی بابایی:

تحصیل در شیفت بعد از ظهر ظلم به دانش‌آموز است

تحصیل در شیفت بعد از ظهر ظلم به دانش‌آموز است

وزیر آموزش و پرورش گفت: تحصیل در شیفت بعدازظهر ظلم به دانش‌آموز است و تا یک صندلی کلاس در شیفت صبح خالی است نباید هیچ دانش‌آموزی بعدازظهرها به مدرسه برود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید رضا حاجی بابایی روز دوشنبه در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه تخصصی هوشمند سازی مدارس افزود: دانش‌آموز باید صبح درس بخواند زیرا 8 صبح بهتر می‌فهمد و این مسئله نه تنها در مقطع ابتدایی بلکه در راهنمایی و دبیرستان نیز باید اتفاق بیافتد.

حاجی بابایی با تاکید بر اینکه باید تراز مدارس را تغییر دهیم افزود: چرا کاری کرده ایم که 400 هزار معلم انگیزه کار را از دست داده اند. معلم یک رکن مهم تحول بنیادین است.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: هیچ چیز در آموزش و پرورش وجود ندارد مگر اینکه با نگاه تغییر به آن نگاه کنیم. در برخی امور نیازمند صد درصد تغییر و در برخی امور دیگر به 5 درصد تغییر نیاز داریم.

وی با تاکید بر این که آموزش و پرورش باید به مدرس به صورت مجتمع گونه فکر کند، افزود: در این مجتمع دانش‌آموز باید از ابتدای تولید تا زمانی که دیپلم می‌گیرد تحت پوشش آموزش و پرورش باشد.

حاجی بابایی تصریح کرد: دانش‌آموز در این مدرسه حس می‌کند که از بالاترین مکتب دینی و تمدن برخوردار است. به هیچ جای دنیا بدهکار نیست زیرا از یک قله الهی به دنیا نگاه می‌ کند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه از ساخت 32 مجتمع با عنوان حیات طیبه خبر داد و گفت:‌ در این مدرسه دانش‌آموز احساس رضایت و خشنودی می کند زیرا به او هویت می‌بخشد. همچنین رهبری آموزشی و انجام اولیا و مربیان در این مدارس پرقدرت عمل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از رموز موفقیت در امور تعلیم و تربیت استمرار است، تصریح کرد: در این مدارس برای هر دانش‌آموز پرونده تربیتی تشکیل می‌شود و دانش‌آموز کتابی می‌شود که تمام غلط‌های آن در طول تحصیل گرفته می‌شود.

حاجی بابایی با اشاره به فرآیند یادگیری در هر کلاس درس ادامه داد: نباید دانش اموز کلاس اول ابتدایی 45 دقیقه سر کلاس بنشیند. براساس آخرین تحقیقات دانش‌آموز ابتدایی باید پنجشنبه در خانه درسهایش را مرور کند تا جمعه کار دیگری نداشته باشد و شنبه آمادگی فراگیری سخت‌ترین درس‌ها باشد.

به گفته وی، در کل یکصد هزار مدرسه بزرگ داریم که در هر مدرسه باید دو مشاور داشته باشیم. همچنین از برنامه‌‎های دیگر ما بکارگیری 60 هزار مشاور، 60 هزار معلم لیسانس تربیت بدنی و 60 هزار معلم رشته آی تی است ضمن اینکه باید 20 هزار نفر مربی بهداشت داشته باشیم تا به صورت قطبی در هر منطقه کار کنند.

وزیر آ‌موزش و پرورش تاکید کرد: تمام معلمین کشور باید به شبکه اینترانت وزارتخانه متصل شوند و حتی این امکان باید برای آنها فراهم شود درسی را که می خواهند برای فردا  تدریس کنند مرور کنند تا با آمادگی بیشتری در سر کلاس حاضر شوند. حتی خانواده‌ها نیز می‌تواند به شبکه متصل شوند.

حاجی بابایی با تاکید بر اینکه باید به سرعت وزارتخانه را به تراز بین‌المللی نزدیک کنیم گفت: در خصوص نقشه علمی آموزش و پرورش که از تاکیدات مقام معظم رهبری است 20 ماه کار محتوایی انجام شده است.

وی با اشاره به تعطیلی مدارس ابتدایی در پنجشنبه‌ها افزود: حدود 80 درصد جامعه ایرانی از این مسئله راضی هستند این موضوع در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان تاثیر مثبت دارد و در حال حاضر زمان تحول در مقطع ابتدایی فرا رسیده است.

کد خبر 1351126

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha