بوشهر- استاندار بوشهر گفت: از هفته آینده تا اطلاع ثانوی دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر روز پنجشنبه تعطیل خواهند بود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده عصر پنجشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران استان بوشهر اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی هواشناسی سامانه براشی در استان بوشهر فعال خواهد شد.

وی اضافه کرد: بر این اساس در هفته آینده شاهد افزایش بارش‌ها خواهیم بود و باید آمادگی لازم در تیم‌های امدادی وجود داشته باشد و تجهیزات مورد نیاز تأمین شود.

استاندار بوشهر ترویج فرهنگ مدیریت مصرف در آب، برق و گاز را برای جلوگیری از مشکلات ضروری دانست و خاطرنشان کرد: برای پایداری شبکه توزیع آب، برق و گاز نیازمند مدیریت مصرف هستیم.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش شرکت توزیع نیروی برق و دستگاه‌های متولی تعطیلی ادارات در روزهای پنجشنبه نقش مهمی در کاهش مصرف برق به‌ویژه در ساعت پیک و اوج مصرف دارد.

محمدی‌زاده به تعطیلی پنجشنبه‌ها در استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: از هفته آینده تا اطلاع ثانوی دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر روز پنجشنبه تعطیل خواهند بود.

وی بیان کرد: تعطیلی پنجشنبه‌ها در استان بوشهر شامل دستگاه‌های امدادی، خدمات‌رسان، عملیاتی، بهداشتی، درمانی، پادگان‌های نظامی و انتظامی نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه ساعت کار کارمندان دولت ۴۴ ساعت است و این سقف باید رعایت شود، گفت: تعطیلی ادارات و سازمان‌های دولتی در روز پنجشنبه شامل معاونان استاندار و مدیران استانی و شهرستانی نمی‌شود.