شهردار منطقه ۱۴ از آغاز فاز اجرایی عملیات هوشمندسازی شبکه آبرسانی بوستان سیلیمانیه با هدف صرفه‌جویی در مصرف آب و نگهداری بهینه فضای سبز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدامین سالاری‌پور از آغاز فاز اجرایی عملیات هوشمندسازی شبکه آبرسانی بوستان سلیمانیه با هدف صرفه‌جویی در مصرف آب و نگهداری بهینه فضای سبز خبر داد و گفت: در راستای مدیریت نوین شهری و کاهش هزینه‌های نیروی انسانی، عملیات هوشمندسازی سیستم آبیاری بوستان سلیمانیه در مساحتی بالغ بر ۱۸ هزار متر مربع آغاز و در مرحله اجراست.

شهردار منطقه ۱۴ بوستان سلیمانیه را یکی از بوستان‌های شاخص منطقه معرفی کرد و افزود: امکان ثبت و بررسی اطلاعات آبیاری در سامانه مرکزی با استفاده از نرم افزارهای مانیتورینگ و مدیریت بهینه آبیاری در فصول مختلف سال از مهم‌ترین مزایای این روش است.

وی افزایش ۹۰ درصدی راندمان آبی و کاهش هزینه‌های نگهداشت فضای سبز را از دیگر پیامدهای هوشمندسازی آبیاری برشمرد و گفت: حفظ و نگهداری فضاهای سبز و بوستان‌های شهری به اندازه احداث و توسعه آن‌ها اهمیت دارد.

سالاری‌پور با اشاره به وجود بیش از ۱۰۰ بوستان در این منطقه، یادآور شد: بیش از ۹۵ درصد از ۵ بوستان‌های دارالمومنین تهران به آبیاری قطره‌ای به عنوان یکی از روش‌های نوین آبرسانی مجهز شده‌اند.