۱۵ آذر ۱۳۹۱، ۹:۲۶

مهماندوست:

طرح جداسازی آب شرب از شبکه آب فضای سبز بجنورد 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

طرح جداسازی آب شرب از شبکه آب فضای سبز بجنورد 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز بجنورد گفت: طرح جداسازی آب شرب از شبکه آب فضای سبز این شهر حدود 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عباسعلی مهماندوست در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: طرح شبکه آبرسانی و آبیاری فضای سبز شهری (جداسازی شبکه آب شرب شهری از شبکه آب فضای سبز) که از سال 86 در بجنورد آغاز شده است، هم اکنون بیش از 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: این طرح با هدف کاهش سهم مصرف آب مورد نیاز برای فضای سبز از بخش آب تصفیه شده شهری، کاهش هزینه های مربوطه، تعدیل شرایط بحرانی آب و افزایش بازده آبیاری آغاز شد و با اجرای آن علاوه بر موارد مذکور، امکان ذخیره سازی، برنامه ریزی مناسب برای آبیاری و امکان پیاده کردن سیستم های آبیاری تحت فشار در فضای سبز شهری میسر شد.

مهماندوست همچنین در مورد سایر طرح های آبرسانی در سازمان پارک ها و فضای سبز بجنورد اظهار داشت: پروژه هایی چون مرمت و نگهداری قنات صدرآباد و اردشیرخان با پیشرفت فیزیکی 80 درصد، انتقال پساب شهری جهت آبیاری پارک جنگلی جاوید، ساخت مخزن ذخیره آب در پارک الهیه، بش قارداش و جاوید، نوسازی و توسعه شبکه انتقال آب به پارک دوبرار، تامین آب مورد نیاز پارک بش قارداش به مساحت 380 هکتار، آغاز عملیات ساخت بند انحرافی جهت احداث سد خاکی در پارک تفریحی توریستی بش قارداش و تجهیز و نوسازی چاه های تملک شده جهت تقویت شبکه آبیاری فضای سبز شهری از جمله طرح های آبرسانی این سازمان محسوب می شوند.

در حال حاضر در سطح شهر بجنورد 32 پارک و بوستان شهری به مساحت کلی 330 هزار و 168 مترمربع وجود دارد.

همچنین هم اکنون 815 هکتار کمربند سبز شهری در بجنورد شامل بوستان های باباامان، بش قارداش و کوهستان پارک جاوید وجود دارد و در سال جاری نیز مکاتبات لازم توسط سازمان پارک ها و فضای سبز بجنورد برای تحویل 200 هکتار از اراضی بش قارداش و 200 هکتار از اراضی پیرآباد از اداره کل راه و شهرسازی انجام شده که در صورت تحویل این اراضی به شهرداری، عملیات جنگل کاری و توسعه کمربند سبز شهری در این مناطق نیز اجرا می شود.

بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 90  شهر بجنورد دارای 214 هزار و 123 نفر جمعیت است که در دو منطقه شهری یک و دو و شهرداری مهر ساکن هستند.

کد خبر 1758584

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha