«بی‌بی موسکان خان» دانشجوی محجبه هندی که هدف حمله اسلام هراسانه قرار گرفت، در مصاحبه ای اعلام کرد: نمی‌ترسم و منتظر رأی دادگاه عالی هستم.

به گزارش خبرگزاری مهر، «بی‌بی موسکان خان» دانشجوی محجبه هندی که هدف حمله اسلام هراسانه قرار گرفته و به نماد مبارزه زنان ایالت کارناتاکا در مبارزه با حقِ پوشش تبدیل شده است، درباره حملات کلامی اسلام هراسانه گفت: نمی‌ترسم.

این دانشجوی محجبه هندی در گفتگو با خبرگزاری آناتولی در این باره گفت: هنگامی که مورد حمله قرار گرفتم به یاد خدا افتادم و این موضوع نیز من را شجاع‌تر و قوی‌تر کرد. من هم فریاد الله اکبر سر دادم.

دانشجوی هندی مذکور با بیان اینکه از حمایت‌های صورت گرفته از وی تحت تأثیر قرار گرفته است، افزود: خیلی‌ها پیام‌های محبت آمیز برای من می‌فرستند. من نمی‌ترسم.

وی با اشاره به اینکه برای حقوقش مبارزه می‌کند و منتظر رأی دادگاه عالی هند درباره آزادی پوشش و حجاب است، گفت: منتظر رأی دادگاه عالی هستم. قانون اساسی کشورمان مخالف هیچ دین و مذهبی نیست.

خان با ابراز امیدواری نسبت به افزایش رویکرد همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان در هند، گفت: برخی‌ها مسیر اشتباهی را انتخاب کرده‌اند اما آنها نیز برادران و خواهران من هستند. مطمئن هستم که به زودی همه چیز پایان خواهد یافت.

گفتنی است، ممنوعیت استفاده از روسری و حجاب در ایالت کارناتاکای هند با ورود دانشجویان محجبه به یک دانشگاه در اول ژانویه سالجاری یکبار دیگر توجه اذهان عمومی این کشور را به خود جلب کرده است.