قزوین-رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین با بیان اینکه آموزش‌های فرهنگسراها باید در امتداد فعالیت‌های مسجد باشد گفت: عدالت در برخورداری از فعالیت‌های فرهنگی و فضاسازی‌های مناسبتی رعایت شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم اللهیاری اظهار کرد: لازم است عدالت در برخورداری از فعالیت‌های فرهنگی و فضاسازی‌های مناسبتی رعایت شود و این قبیل فعالیت‌ها صرفاً در مرکز متمرکز نباشد چرا که همه شهروندان در همه مناطق شهری چه مرکز شهر و چه نقاط منفصل شهری باید از آن بهره مند شوند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که باید مورد توجه قرار بگیرد جهت دهی به فعالیت‌های فرهنگسراها است، تبیین کرد: فرهنگسراها به عنوان مهمترین نقاط اشاعه رفتار و آموزش‌های فرهنگی باید در امتداد فعالیت‌های مسجد حرکت کنند و هر نوع افزایش فاصله بین این دو به این معنا است که ما در طی مسیر خود اشتباه داشته‌ایم.

وی افزود: موضوع درآمدزایی دغدغه ما در فرهنگسراها نیست بلکه پرداختن به تربیت استعدادهای متعهد انقلابی مسئله مورد توجه ما است که می‌تواند در مسیر رشد و پیشرفت کشور نقش آفرینی داشته باشند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین با تاکید بر برگزاری برنامه‌های فرهنگی در ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: برنامه‌های فرهنگی برای روزه اولی‌ها، ترویج فرهنگ سفره‌های ساده افطاری، جز خوانی در بوستان‌ها، برگزاری محافل تلاوت قرآن و تجلیل از فعالان قرآنی از جمله فعالیت‌هایی است که شایسته است در ماه مبارک رمضان برگزار شود.