مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز به تشریح محورهای گفتگو با امیرعبداللهیان در ارتباط با مذاکرات برچیدن تحریم‌های ضدایرانی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز شنبه در پیامی توییتری اعلام کرد: ‏با حسین ⁦ امیرعبداللهیان⁩ برای طرح مسائل دوجانبه فوری و بحث درباره مراحل بعدی برای احیای برجام⁩ صحبت کردم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این باره اضافه کرد: مهم است که حرکت کنیم. هر چه بیشتر منتظر بمانیم، به نتیجه رساندن مذاکرات دشوارتر خواهد شد.

گفتنی است که دور هشتم مذاکرات برچیدن تحریم‌های ضدایرانی که از ۶ دی‌ سال ۱۴۰۰ آغاز شد، از ۲۰ اسفند ماه و به منظور انجام مشورت‌ های سیاسی وارد وقفه شد تا نمایندگان کشورهای ۱+۴ به پایتخت‌های خود بازگشته‌ و به مشورت هایی مبادرت نمایند.

از سوی دیگر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان عصر دیروز جمعه در تماس جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وی در خصوص آخرین تحولات مربوط به گفتگوهای وین برای لغو تحریم‌ها و مهمترین تحولات بین المللی از جمله بحران اوکراین به صورت تلفنی گفتگو و رایزنی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگو، با اشاره به سفر اخیر انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران، گفت: در سفر انریکه مورا ابتکاراتی مورد بررسی قرار گرفته است. تهران حسن نیت و اراده لازم برای رسیدن به یک توافق را دارد. ما در مسیر جدید تداوم گفتگو و تمرکز بر راه حل‌ ها قرار داریم.