عضو شورای شهر تهران گزارش از وضعیت سرانه زندگی در محله امامزاده حسن را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر امانی عضو شورای شهر تهران در شصت و نهمین جلسه شورای شهر و با اشاره به محله امامزاده حسن گفت: در این محله سرانه‌های زندگی بسیار پایین است و غلبه بافت تجاری در معابر، حضور اتباع خارجی و ایجاد دست فروشی باعث بروز مشکلاتی شده است.

وی ادامه داد: حضور گسترده دست فروشان به حدی است که امکان تردد انسان هم وجود ندارد و یک واحد تجاری مسکونی نیز بدون تأمین ۴۰۰ واحد پارکینگ به بهره برداری رسیده است.

امانی گفت: حضور اتباع در این منطقه منجر به ایجاد مشکلات و تغییر فرهنگ شده است و از سویی اجاره‌های بالا سبب شده است که یک خانواده ۱۱ نفری در یک واحد ۶۰ متری اسکان یابند.

عضو شورای شهر تهران گفت: مراکز آموزشی، مدارس و سرانه‌های فرهنگی در منطقه امامزاده حسن تقریباً صفر است و تنها یک سرای محله وجود دارد و تنها سالن ورزشی موجود نیز به بخش خصوصی اجاره داده شده است بار اصلی مدیریت محله با امامزاده و برگزاری برخی کلاس‌ها است.

وی با بیان اینکه تنها یک بوستان کوچک در این محله وجود دارد گفت: علی رغم تکمیل فاضلاب در این محله هنوز دو محله از این موضوع رنج می‌برند.

امانی با اشاره به مشکلات باغ راه حضرت زهرا در این منطقه گفت: سوله باقی مانده راه آهن منجر به اسکان معتادان شده است همچنین سازه‌های رها شده به سرقت رفته است و ۱۱ واحد مسکونی باقی مانده در طرح تعریض شمال این پیاده راه منجر به ترافیک شده است.

وی ادامه داد: تیرهای چوبی از قبل از انقلاب باقی مانده است و تردد را با مشکل مواجه کرده است قرار بر این شد تا سوله باقی مانده راه آهن و سوله باقی مانده جمع آوری شوند، دست فروشان ساماندهی شوند و سرای محله و تنها سالن ورزشی محله مورد استفاده قرار گیرد.