۸ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۵۴

تصویب سیاست های برنامه سوم شهر تهران در شورای شهر

تصویب سیاست های برنامه سوم شهر تهران در شورای شهر

با رای اعضای شورای شهر تهران طرح سیاست ها، راهبردهای اساسی، اولویت ها و مسائل کلیدی برنامه ۵ ساله سوم توسعه شهر تهران به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار مهر،  بررسی طرح سیاست های شهرداری تهران برای تدوین برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران موضوع دستور جلسه ای بود که اولویت آن در چهلمین جلسه شورای شهر تهران به تصویب رسیده بود و در چهل و نهمین جلسه شورای شهر تهران به تصویب رسید.

مرتضی الویری، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در تشریح این طرح گفت: پیش از این سیاست های تدوین برنامه سوم توسعه شهر تهران توسط شورای شهر دوره چهارم به تصویب رسیده بود که با توجه به تغییر مدیریت شهری با ۱۸ امضا و با قید یک فوریت تغییر آن به تصویب رسید و به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شد.

وی اعلام کرد: بر همین اساس شهرداری تهران موظف شده است تا آخر تیر ماه سال آینده لایحه برنامه سوم توسعه را به شورا ارائه کند و از این روی کمیسیون برنامه بودجه چهار بخش را برای این موضوع پیش بینی کرد.

الویری تصریح کرد: در ابتدا موضوع سیاست ها بود که باید با تکیه بر سیاست های کلی نظام و اقتصاد مقاومتی این لایحه تدوین شده دیگر موضوع اولویت هایی است که باید در برنامه سوم توسعه مورد توجه قرار گیرد، همچنین سطوح و چارچوب و ساختار برنامه تعیین شده است و موضوع گزارشگیری و نظارت موضوعی است شهرداری باید به صورت مرحله به مرحله به شورا اعلام کند.

وی اظهار داشت: با پیش بینی صورت گرفته شهرداری باید تا پایان اردیبهشت ماه سال ۹۷ گزارش عملکرد برنامه دوم توسعه شهر را به شورا ارائه کند.

میرزایی معاون شهردار تهران نیز در تشریح نظر شهرداری در این خصوص گفت: برنامه تجلی عقلانیت و هدفمندی است و در عقلانیت است که مسیر حرکت شهر مشخص شده و اهداف نقطه آغاز حرکت را مشخص می کند.

وی اظهار داشت: شهرداری برای ورود به موضوع نیاز به ابلاغ شورای شهر تهران دارد و بر همین اساس یا باید برنامه ها بر اساس آنچه در شورای چهارم تصویب شده بود انجام می گرفت و یا باید سیاست های شورای پنجم به تصویب برسد تا شهرداری بتواند در این مسیر گام بردارد که این طرح با همکاری شهرداری در کمیسیون برنامه و بودجه با تعامل برای تصویب در صحن شورا تدوین شد.

با رای موافق اعضای شورای شهر تهران این کلیات این دستور جلسه با اجماع به تصویب رسید.

محمد سالاری پس از تصویب کلیات این طرح به ارائه پیشنهادات اصلاحی در متن لایحه پرداخت و گفت: باید موضوع طرح جامع به عنوان سند فرادستی برنامه شهر تهران مورد تاکید قرار گیرد و واژه توجه فاقد تاکید لازم برای این موضوع است.

وی ادامه داد: باید حتما عملکرد برنامه دوم توسعه در شهر تهران احصا شده و مورد توجه برای تدوین برنامه سوم قرار گیرد.

عضو شورای شهر تهران همچنین به موضوع توجه به بافت های تاریخی و صیانت از آنها و همچنین پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی به عنوان یکی از ابر چالش های شهر در قالب اولویت های برنامه سوم توسعه قرار گیرد.

در نهایت با رای اعضای شورای شهر آن بخش از پیشنهادات که در متن لایحه وجود نداشت به آن افزوده شد.

الهام فخاری، دیگر پیشنهاد دهنده بود و گفت: باید اولویت ها و مسائل کلیدی را بزرگنمایی کنیم و با برجسته کردن محورها رویکردهای خود را تثبیت کنیم از این روی پیشنهاد می دهم تا موضوع سلامت اجتماعی، سبک زندگی و بهداشت روان در قالب اولویت ها قرار گیرد.

ناهید خداکرمی، در مخالفت با این موضوع گفت: این برنامه سیاست ها و راهبردهای شهرداری است و این موضوعات هیچ کدام از مقوله های کاری شهرداری نیست.

در نهایت این پیشنهاد رای لازم را کسب نکرد.

کد خبر 4238865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha