سفیر سوریه در روسیه تأکید کرد که غرب به رهبری آمریکا و همکاری ترکیه، تروریستهای دو گروهک داعش و النصره را به اوکراین منتقل کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، ریاض حداد، سفیر سوریه در روسیه تأکید کرد که غرب به رهبری آمریکا و همکاری ترکیه، تروریستهای دو گروهک داعش و النصره را به اوکراین منتقل کرد.

وی تاکید کرد: ما از انتقال تروریستهای مسلح داعشی و جبهه النصره از ادلب به اوکراین توسط آمریکا، غرب و ترکیه غافلگیر نشدیم، چون این گروه ها با وجود نام های متفاوت، ابزاری هستند که غرب از آن علیه ملتهای صلح طلب استفاده می کند.

سفیر سوریه در روسیه افزود: از این رو اوکراین به مرکز تجمع تروریستها و جیره خواران تبدیل خواهد شد و این به سهم خود برای امنیت جهانی پیامدهای منفی خواهد داشت.

چندی قبل هم سعید فارس السعید کارشناس امنیتی سوریه اعلام کرده بود: دو هزار و ۵۰۰ تروریست، تحت نظارت دستگاه اطلاعات ترکیه آماده انتقال از سوریه به اوکراین می شوند .دو هزار و ۵۰۰ تروریست در «ادلب» سوریه حضور دارند که برای جنگ با روسیه آماده می شوند. دستگاه اطلاعات ترکیه بر روند انتقال این تروریستها به «بولونیا» و سپس «اوکراین» نظارت خواهد داشت. بسیاری از این تروریست‌ها دارای تابعیت سوری، عربی یا چچنی هستند.

این کارشناس سوری درپایان تصریح کرد ه بود که ترکیه کشوری ایده آل برای ایجاد گذرگاه هایی امن در راستای انتقال تروریستها به بولونیا و سپس اوکراین است.