سفیر سوریه در روسیه اعلام کرد؛

انتقال تروریستها از سوریه به اوکراین از سوی آمریکا

انتقال تروریستها از سوریه به اوکراین از سوی آمریکا

سفیر سوریه در روسیه تأکید کرد که غرب به رهبری آمریکا و همکاری ترکیه، تروریستهای دو گروهک داعش و النصره را به اوکراین منتقل کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، ریاض حداد، سفیر سوریه در روسیه تأکید کرد که غرب به رهبری آمریکا و همکاری ترکیه، تروریستهای دو گروهک داعش و النصره را به اوکراین منتقل کرد.

وی تاکید کرد: ما از انتقال تروریستهای مسلح داعشی و جبهه النصره از ادلب به اوکراین توسط آمریکا، غرب و ترکیه غافلگیر نشدیم، چون این گروه ها با وجود نام های متفاوت، ابزاری هستند که غرب از آن علیه ملتهای صلح طلب استفاده می کند.

سفیر سوریه در روسیه افزود: از این رو اوکراین به مرکز تجمع تروریستها و جیره خواران تبدیل خواهد شد و این به سهم خود برای امنیت جهانی پیامدهای منفی خواهد داشت.

چندی قبل هم سعید فارس السعید کارشناس امنیتی سوریه اعلام کرده بود: دو هزار و ۵۰۰ تروریست، تحت نظارت دستگاه اطلاعات ترکیه آماده انتقال از سوریه به اوکراین می شوند .دو هزار و ۵۰۰ تروریست در «ادلب» سوریه حضور دارند که برای جنگ با روسیه آماده می شوند. دستگاه اطلاعات ترکیه بر روند انتقال این تروریستها به «بولونیا» و سپس «اوکراین» نظارت خواهد داشت. بسیاری از این تروریست‌ها دارای تابعیت سوری، عربی یا چچنی هستند.

این کارشناس سوری درپایان تصریح کرد ه بود که ترکیه کشوری ایده آل برای ایجاد گذرگاه هایی امن در راستای انتقال تروریستها به بولونیا و سپس اوکراین است.

کد خبر 5530489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha