اردبیل- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: ۲۷۵ هزار هکتار از اراضی استان اردبیل در سال جاری زراعی به کشت گندم آبی و دیم اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد شهریار بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار با مسئولان جهاد کشاورزی اردبیل اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۲۷۵ هزار هکتار از اراضی استان به زیر کشت گندم آبی و دیم رفته که از این میزان ۵۲ هزار هکتار گندم آبی و ۲۲۳ هزار هکتار از آن گندم دیم است.

وی با بیان اینکه میزان محصول خریداری شده از شرکت‌های تولید بذر نیز از مرز ۸ هزار و ۳۰۰ تن گذشته است، گفت: تاکنون ۱۹ هزار هکتار از مزارع گندم آبی و ۱۰۵ هزار هکتار از مزارع گندم دیم برداشت شده و تاکنون میزان محصول برداشت شده به ۱۷۱ هزار تن رسیده که از این میزان ۹۵ هزار تن آن به مراکز خرید دولتی تحویل داده شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل با اشاره به قیمت خرید تضمینی گندم در سطح استان، افزود: قیمت خرید تضمینی گندم در طول سال از زارعین ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان است ولی کشاورزانی که محصول تولیدی خود را به مراکز خرید دولتی تحویل کنند به ازا هر کیلوگرم هزار تومان نیز به عنوان جایزه دریافت خواهند کرد.

شهریار ادامه داد: در حال حاضر در سطح استان ۴۴ مرکز خرید گندم در سطح استان راه‌اندازی شده که از این تعداد ۲۹ مرکز مشغول خرید گندم از زارعین در شهرستان‌های گرمی، بیله سوار، پارس‌آباد، مشکین‌شهر و خلخال هستند.