در پی طوفان شدید در مسکو یک نفر جان خود را از دست داد و ده نفر دیگر به بیمارستان منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «سرگئی سوبیانین»، شهردار مسکو روز یکشنبه اعلام کرد در پی طوفان بسیار شدید و کم سابقه در این شهر یک نفر جان خود را از دست داده و ده نفر دیگر به بیمارستان منتقل شدند.

شهردای مسکو در این ارتباط اعلام کرد: «چند روزی است که رعد و برق در مسکو بیداد می‌کند. امروز ما با سخت‌ترین شرایط روبرو هستیم و سرعت وزش باد به ۲۵ متر در ثانیه می‌رسد. ده نفر در حال حاضر با جراحات مختلف به بیمارستان‌ها منتقل شده اند و یک نفر جان خود را از دست داده است. من همدردی خود را با خانواده‌ها اعلام می‌کنم.»

به گفته مقامات پایتخت روسیه، خدمات شهری برای برطرف کردن مشکلات و عواقب ناشی از طوفان بی سابقه در این شهر تلاش می‌کند.

مقامات روسیه از همه نیروهای امدادی و خدماتی در شهرهای اطراف روسیه درخواست امدادرسانی به شهر مسکو و مناطق حومه پایتخت شده اند.

آخرین بار حدود چهارسال پیش طوفان فوق العاده شدید که با باران تند و رعد و برق شدید همراه بود، جان حداقل ۱۱ نفر را در مسکو، پایتخت روسیه، گرفت و خسارات زیادی بر اثر شکسته شدن صدها تنه درخت و سقوط آنها روی ساختمانها، خودروها و ایستگاههای وسایل نقلیه ببار آورد. در آن زمان سرعت باد ۱۶ کیلومتر در ثانیه اعلام شد و به نظر می‌رسد که طوفان امروز بسیار شدیدتر از چند سال پیش است.