۱۹ تیر ۱۴۰۱، ۲۳:۳۴

تاس:

طوفان شدید در پایتخت روسیه با حداقل یک کشته

طوفان شدید در پایتخت روسیه با حداقل یک کشته

در پی طوفان شدید در مسکو یک نفر جان خود را از دست داد و ده نفر دیگر به بیمارستان منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «سرگئی سوبیانین»، شهردار مسکو روز یکشنبه اعلام کرد در پی طوفان بسیار شدید و کم سابقه در این شهر یک نفر جان خود را از دست داده و ده نفر دیگر به بیمارستان منتقل شدند.

شهردای مسکو در این ارتباط اعلام کرد: «چند روزی است که رعد و برق در مسکو بیداد می‌کند. امروز ما با سخت‌ترین شرایط روبرو هستیم و سرعت وزش باد به ۲۵ متر در ثانیه می‌رسد. ده نفر در حال حاضر با جراحات مختلف به بیمارستان‌ها منتقل شده اند و یک نفر جان خود را از دست داده است. من همدردی خود را با خانواده‌ها اعلام می‌کنم.»

به گفته مقامات پایتخت روسیه، خدمات شهری برای برطرف کردن مشکلات و عواقب ناشی از طوفان بی سابقه در این شهر تلاش می‌کند.

مقامات روسیه از همه نیروهای امدادی و خدماتی در شهرهای اطراف روسیه درخواست امدادرسانی به شهر مسکو و مناطق حومه پایتخت شده اند.

آخرین بار حدود چهارسال پیش طوفان فوق العاده شدید که با باران تند و رعد و برق شدید همراه بود، جان حداقل ۱۱ نفر را در مسکو، پایتخت روسیه، گرفت و خسارات زیادی بر اثر شکسته شدن صدها تنه درخت و سقوط آنها روی ساختمانها، خودروها و ایستگاههای وسایل نقلیه ببار آورد. در آن زمان سرعت باد ۱۶ کیلومتر در ثانیه اعلام شد و به نظر می‌رسد که طوفان امروز بسیار شدیدتر از چند سال پیش است.

کد خبر 5535143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha