اصفهان- کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: سمیرم با میانگین ۲۶.۵ میلیمتر طی شبانه روز گذشته تاکنون، رکورددار بارش‌های موسمی در سطح استان است.

حجت الله علی عسگریان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به بارش‌های شبانه‌روز گذشته تا امروز در سطح استان، اظهار داشت: پس از سمیرم بیشترین بارش‌ها از چادگان با میانگین ۲۰.۷ میلیمتر، دهاقان ۱۲.۱ میلیمتر، ورزنه ۵.۳ میلیمتر، آران و بیدگل و شهر زواره از توابع اردستان با سه میلیمتر، نائین ۲.۵ میلیمتر، کاشان و شهرضا ۲ میلیمتر، خوانسار ۱.۲ میلیمتر و اردستان یک میلیمتر بوده است.

وی با اشاره به تداوم ناپایداری‌های جوی و فعالیت سامانه موسمی، موسوم به مونسون در سطح استان طی ۴۸ ساعت آینده، افزود: وزش باد شدید، بارش‌های رگباری و رعد و برق همچنان در نیمه جنوبی، غرب، شرق و شمال شرق استان طی این مدت ادامه می‌یابد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده بین ۲ تا چهار درجه سانتیگراد کاهش دارد، ادامه داد: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۴ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۲۱ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

علی عسگریان خاطرنشان کرد: با وجود کاهش دما طی روزهای اخیر اما شهروندان هوای گرم‌تری را احساس می‌کنند که این به دلیل شرجی شدن هوا است.

وی با بیان اینکه دما امروز و فردا روند کاهشی دارد اما طی هفته پیش رو مجدد افزایش می‌یابد، اضافه کرد: آران و بیدگل در ساعات پیش رو با دمای ۳۸ درجه سانتیگراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با کمینه دمای ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خواهند بود.