۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۲۰

کارشناس هواشناسی استان اصفهان خبر داد؛

سمیرم رکورددار بارش‌های موسمی / هوای اصفهان شرجی شد

 سمیرم رکورددار بارش‌های موسمی / هوای اصفهان شرجی شد

اصفهان- کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: سمیرم با میانگین ۲۶.۵ میلیمتر طی شبانه روز گذشته تاکنون، رکورددار بارش‌های موسمی در سطح استان است.

حجت الله علی عسگریان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به بارش‌های شبانه‌روز گذشته تا امروز در سطح استان، اظهار داشت: پس از سمیرم بیشترین بارش‌ها از چادگان با میانگین ۲۰.۷ میلیمتر، دهاقان ۱۲.۱ میلیمتر، ورزنه ۵.۳ میلیمتر، آران و بیدگل و شهر زواره از توابع اردستان با سه میلیمتر، نائین ۲.۵ میلیمتر، کاشان و شهرضا ۲ میلیمتر، خوانسار ۱.۲ میلیمتر و اردستان یک میلیمتر بوده است.

وی با اشاره به تداوم ناپایداری‌های جوی و فعالیت سامانه موسمی، موسوم به مونسون در سطح استان طی ۴۸ ساعت آینده، افزود: وزش باد شدید، بارش‌های رگباری و رعد و برق همچنان در نیمه جنوبی، غرب، شرق و شمال شرق استان طی این مدت ادامه می‌یابد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده بین ۲ تا چهار درجه سانتیگراد کاهش دارد، ادامه داد: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۴ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۲۱ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

علی عسگریان خاطرنشان کرد: با وجود کاهش دما طی روزهای اخیر اما شهروندان هوای گرم‌تری را احساس می‌کنند که این به دلیل شرجی شدن هوا است.

وی با بیان اینکه دما امروز و فردا روند کاهشی دارد اما طی هفته پیش رو مجدد افزایش می‌یابد، اضافه کرد: آران و بیدگل در ساعات پیش رو با دمای ۳۸ درجه سانتیگراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با کمینه دمای ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خواهند بود.

کد خبر 5550331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      0 3
      چجوریهست سمیرم بارندگش زیاد بوده ولی سیلابی نیامده یه شهر کوچک ولی تهران به ا.ن عظمت سیلاب آمده
      • باقرصاعدی US ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
        1 0
        چون سمیرم سرازیری به خاطر آبیاری باغات همیشه جوبهای سطح شهر لایروبی میشه
      • CA ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
        2 0
        چونکه سمیرم جزو مرتفعترین نقاط فلات ایران هست و به دلیل اینکه کلن ساختار شهری روی شیب هست آب با سرعت بیشتری تخلیه میشه و به سمت دشتهای پایین دست میره...دوم اینکه مسیلها در گوشه وکنار شهر زیادن وبه هدایت بهتر جریان آب کمک میکنه
    • محسن IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      3 3
      سلام این آمار بارندگی حد اقل در شهرضا درست نیست من آغاز بارندگی پنج شنبه با استفاده از ظرف مدرج بارش شهرضا را اندازه گیزی کردم حدود 20 میلیمتر ظرف مدت یکساعت بارش بود
    • حمید IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      0 0
      این آمار دروغه منطقه ما تو یک روز ۳۹ میلی اومد