اردبیل- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: پروژه‌های عمرانی استان وضعیت مطلوبی را از لحاظ جذب اعتبار دارد و با تمهیدات لازم عملیات اجرایی آنها در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدکمال‌الدین میرجعفریان ظهر دوشنبه در بازدید از پروژه راه‌آهن اردبیل اظهار کرد: پروژه‌های عمرانی استان اردبیل توسعه و پیشرفت مطلوبی را از لحاظ جذب اعتبار دارد و با تمهیدات لازم عملیات اجرایی آنها در حال اجرا است.

وی به فعال شدن پروژه راه‌آهن اردبیل – میانه در یک سال اخیر اشاره کرد و افزود: درصدد به سرانجام رساندن بخش عظیمی از ریل‌گذاری مسیر هستیم تا با تأمین اعتبارات مورد نیاز از طریق فاینانس بانکی و ردیف‌های اعتبار ملی و بودجه بتوانیم عملیات زیرسازی و روسازی راه‌آهن اردبیل - میانه را تا پایان سال به سرانجام برسانیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر با تأمین اعتبارات درصدد فراهم‌سازی سیمان، میلگرد و کار عمرانی برای مرحله‌های اجرایی هستیم، گفت: از سفر رئیس‌جمهور ۲۵۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافته و ۳۵۰ میلیارد تومان نیز منابع نقدی در ماه‌های آینده به راه‌آهن تزریق خواهد شد.

میرجعفریان خاطر نشان کرد: بخش عظیمی از مطالبات پیمانکاران از طریق منابع فاینانس تأمین شده و پرداخت شد که برای تأمین ادامه منابع مالی پروژه بانک‌های عامل و قرارگاه خاتم‌الانبیاء از محل تهاتر نفت حمایت و پشتیبانی‌های لازم را در این زمینه انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان اردبیل در مرحله نهایی شدن است، گفت: کیفیت ساخت و ساز مسکن در دولت سیزدهم مطلوب، مناسب و منطبق بر استانداردها است که امیدواریم بتوانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم.