۳ مهر ۱۳۹۰، ۱۳:۵۳

قنبری:

رکود پروژه‌های عمرانی ایلام/ اعتبارات عمرانی ناچیز است

رکود پروژه‌های عمرانی ایلام/ اعتبارات عمرانی ناچیز است

ایلام - خبرگزاری مهر: نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: هم اکنون بسیاری از پروژه‌های عمرانی در استان ایلام با رکود مواجه هستند که با نگاههای سطحی هم قابل مشاهده است.

داریوش قنبری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: عدم تخصصی اعتبارات لازم و کافی مهمترین دلایل کندی و رکود پروژه های عمرانی ایلام است.

وی بیان داشت: برخلاف وعده افزایش چند برابری بودجه عمرانی، اعتبارات عمرانی استان بسیار ناچیز است و همین اعتبار ناچیز هم به موقع اختصاص داده نمی شود.

وی اظهار کرد: مثلاً در بخش راه با آغاز فصل بارش انجام فعالیت با دشواری مواجه می شود.

قنبری تأکید کرد: بحث مدیریت و نظارت ضعیف بر پروژه ها نیز سومین عاملی است که بر کندی پیشرفت پروژه های عمرانی استان تأثیرگذار است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: با لحاظ کردن افزایش دیگر هزینه‌ها در عمل شاهد هستیم که بخش عمده ای از نقدینگی صرف امور جاری شده و همین امر پروژه های عمرانی استان را با مشکل مواجه کرده است.

نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: مسئولان اعلام می‌کنند حدود 90 یا 100 مصوبه استانی اجرایی شده ولی ما چنین چیزی را در حوزه‌های انتخابیه ا‌مان نمی‌بینیم و بیشتر در حد آمارها و روی کاغذهایی است که مسئولان استانی اعلام می‌کنند.

داریوش قنبری اظهار کرد: تعدادی از مصوبات دولت در ایلام مصوباتی هستند که سطح آنها در حد هیئت دولت نیست و پیش از این شورای برنامه‌ریزی استانها تصویب می‌کرد همچون ساخت مدارس، ورزشگاه و... دسته دوم مصوباتی است که بیشتر جنبه تشریفاتی و تبلیغاتی دارند، مثلا تصمیم گرفته می‌شود که اگر بخش خصوصی در این استان برای ساخت پالایشگاه یا فرودگاه سرمایه‌گذاری کند دولت 10‌درصد آن را تامین می‌کند.

وی بیان کرد: بخش سوم مصوباتی است که بار مالی دارند و بودجه آن هیچگاه تامین نمی‌شود همچون ساخت هشت کارخانه در ایلام که رئیس‌جمهوری وعده داده بود اما با گذشت بیش از چهار سال هنوز هیچ اقدامی برای آن نشده است.

کد خبر 1415755

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha