گرگان- رئیس کل دادگستری گلستان از رد دادخواست بانک‌ها برای دریافت سود و جریمه مازاد از تولیدکنندگان در ۳۷ پرونده از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حیدر آسیابی اظهارکرد: دادخواست بانک‌ها برای دریافت سود و جریمه مازاد از تولیدکنندگان در ۳۷ پرونده از ابتدای امسال تا کنون رد شده است.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: قضات دادگاه ها در این پرونده ها دریافت سود و جریمه تسهیلات بانکی را مازاد بر مصوبات بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار تشخیص دادند و رد کردند.

آسیابی با بیان این که این آراء در راستای حمایت از تولید کنندگان صادر شده است، گفت: با صدور این آرا که همه آنها قطعی است، واحدهای تولیدی، سود اضافی و جریمه مازاد را نمی‌پردازند و اگر پرداخته باشند بانک‌ها موظف هستند به آنان بازگردانند.

وی بیان کرد: از ۲۴ چالش مهم و اصلی شناسایی شده بر سر راه تولید و سرمایه گذاری در استان ، ۲۰ مورد مربوط به بانک‌ها است که در این بین دریافت سودهای بانکی و جریمه‌های نامتعارف یکی از مشکلات اصلی واحدهای تولیدی است.

آسیابی در ادامه به تلاش های ِ امسال دادگستری استان برای گره گشایی از مشکلات واحدهای تولیدی هم اشاره کرد و گفت: از ۲۸۱ درخواست واحدهای تولیدی ثبت شده در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، مشکلات ۱۱۴ واحد با پیگیری این ستاد، حل شد.