۷ آبان ۱۴۰۱، ۹:۴۲

رئیس کل دادگستری گلستان:

سود ۳۷ پرونده از سوی بانک ها به تولیدکنندگان گلستانی برگردانده شد

سود ۳۷ پرونده از سوی بانک ها به تولیدکنندگان گلستانی برگردانده شد

گرگان- رئیس کل دادگستری گلستان از رد دادخواست بانک‌ها برای دریافت سود و جریمه مازاد از تولیدکنندگان در ۳۷ پرونده از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حیدر آسیابی اظهارکرد: دادخواست بانک‌ها برای دریافت سود و جریمه مازاد از تولیدکنندگان در ۳۷ پرونده از ابتدای امسال تا کنون رد شده است.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: قضات دادگاه ها در این پرونده ها دریافت سود و جریمه تسهیلات بانکی را مازاد بر مصوبات بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار تشخیص دادند و رد کردند.

آسیابی با بیان این که این آراء در راستای حمایت از تولید کنندگان صادر شده است، گفت: با صدور این آرا که همه آنها قطعی است، واحدهای تولیدی، سود اضافی و جریمه مازاد را نمی‌پردازند و اگر پرداخته باشند بانک‌ها موظف هستند به آنان بازگردانند.

وی بیان کرد: از ۲۴ چالش مهم و اصلی شناسایی شده بر سر راه تولید و سرمایه گذاری در استان ، ۲۰ مورد مربوط به بانک‌ها است که در این بین دریافت سودهای بانکی و جریمه‌های نامتعارف یکی از مشکلات اصلی واحدهای تولیدی است.

آسیابی در ادامه به تلاش های ِ امسال دادگستری استان برای گره گشایی از مشکلات واحدهای تولیدی هم اشاره کرد و گفت: از ۲۸۱ درخواست واحدهای تولیدی ثبت شده در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، مشکلات ۱۱۴ واحد با پیگیری این ستاد، حل شد.

کد خبر 5619339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha