بوشهر- معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ۱۵۰ هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران در روند تبدیل وضعیت هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید امیر حسین قاصی زاده هاشمی صبح پنجشنبه آئین غبارروبی گلزار شهدا در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: اشتغال خانواده‌های شهدا و ایثارگران از اولویت‌های بسیار مهمی است که در بنیاد شهید دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق برنامه ششم توسعه، ۷۰ درصد فرزندان شهدا و جانبازان باید استخدام می‌شدند خاطرنشان کرد: تاکنون هفت هزار نفر استخدام شده اند و ۲۷ هزار نفر دیگر نیز باید استخدام شوند.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه مذاکراتی بین بنیاد شهید و سازمان امور استخدامی انجام شده است اضافه کرد: اگر آن مدل اجرا شود و از محل قانون بودجه نیز تأمین اعتبار لازم شود زمینه استخدام بیشتر آنهایی که امکان استخدام دولتی دارند فراهم می‌شود.

وی در خصوص تبدیل وضعیت فرزندان شهدا و امور ایثار گران گفت: بر اساس آخرین آمار سازمان امور استخدامی کشور، ۱۵۰ هزار نفر در روند تبدیل وضعیت قرار دارند که از این افراد تاکنون ۳۰ هزار نفر تبدیل وضعیت شده اند.