امام جمعه ملبورن پیروی از تعلیمات مولای متقیان امیرالمؤمنین علی علیه السلام را یک اصل کامل و ضروری برای پیشبرد اهداف جمهوریت و تقویت نظام مردم سالاری در جوامع امروزی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در استرالیا و امام جمعه ملبورن پیروی از تعلیمات مولای متقیان امیرالمؤمنین علی علیه السلام را یک اصل کامل و ضروری برای پیشبرد اهداف جمهوریت و تقویت نظام مردم سالاری در جوامع امروزی عنوان کرد.

حجت الاسلام اشفاق وحیدی طی سخنانی در شهر ملبورن گفت: برتری قانون در جامعه موجب عزت ملت و حرکت درست آنان در مسیر توسعه و کمال خواهد بود.

وی گفت: جهان و کشورهای آن امروز نیاز به یک قانون و تدوین سیاستی دارند که از طریق آن حقوق مردم حفظ و رفاه آنان تأمین شود.

حجت‌الاسلام وحیدی اظهار داشت: ائمه اطهار علیهم السلام خدمت به مردم و دفاع از حقوق آنان را به ما آموخته‌اند لذا با تبعیت از سیره اهل بیت علیهم السلام نظام مردم سالاری در جامعه تقویت می‌شود.

وی گفت: حاکمان کشورها باید به فکر مردم خود باشند و روش‌های تأمین منافع اجتماعی و ملی باید تسهیل شود البته همزمان باید مراقبت خرابکاران و توسعه طلبان باشیم.

امام جمعه ملبورن گفت: دادگاه بین المللی لاهه باید چشم خود را به سمت عوامل و قدرت‌های غربی که در گسترش تروریسم و قتل غیرنظامیان دخالت دارند، بگشاید و علیه تمامی آن دسته از عناصری که در امور داخلی دیگر کشورها دخالت می‌کردند، انتقام بگیرد.