۲۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۱۶

امام جمعه ملبورن:

پیروی ازسیره علوی اصل ضروری برای پیشبرد نظام مردم سالاری در جامعه

پیروی ازسیره علوی اصل ضروری برای پیشبرد نظام مردم سالاری در جامعه

امام جمعه ملبورن پیروی از تعلیمات مولای متقیان امیرالمؤمنین علی علیه السلام را یک اصل کامل و ضروری برای پیشبرد اهداف جمهوریت و تقویت نظام مردم سالاری در جوامع امروزی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در استرالیا و امام جمعه ملبورن پیروی از تعلیمات مولای متقیان امیرالمؤمنین علی علیه السلام را یک اصل کامل و ضروری برای پیشبرد اهداف جمهوریت و تقویت نظام مردم سالاری در جوامع امروزی عنوان کرد.

حجت الاسلام اشفاق وحیدی طی سخنانی در شهر ملبورن گفت: برتری قانون در جامعه موجب عزت ملت و حرکت درست آنان در مسیر توسعه و کمال خواهد بود.

وی گفت: جهان و کشورهای آن امروز نیاز به یک قانون و تدوین سیاستی دارند که از طریق آن حقوق مردم حفظ و رفاه آنان تأمین شود.

حجت‌الاسلام وحیدی اظهار داشت: ائمه اطهار علیهم السلام خدمت به مردم و دفاع از حقوق آنان را به ما آموخته‌اند لذا با تبعیت از سیره اهل بیت علیهم السلام نظام مردم سالاری در جامعه تقویت می‌شود.

وی گفت: حاکمان کشورها باید به فکر مردم خود باشند و روش‌های تأمین منافع اجتماعی و ملی باید تسهیل شود البته همزمان باید مراقبت خرابکاران و توسعه طلبان باشیم.

امام جمعه ملبورن گفت: دادگاه بین المللی لاهه باید چشم خود را به سمت عوامل و قدرت‌های غربی که در گسترش تروریسم و قتل غیرنظامیان دخالت دارند، بگشاید و علیه تمامی آن دسته از عناصری که در امور داخلی دیگر کشورها دخالت می‌کردند، انتقام بگیرد.

کد خبر 5658645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha