اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: براساس نقشه‌های هواشناسی از امشب با ناپایداری شرایط جوی و نفوذ توده هوای سرد و مرطوب خزری به منطقه، آسمان استان به تدریج ابری و مه آلود می‌شود.

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در رابطه با آخرین وضعیت هوای استان اظهار کرد: براساس نفشه‌های هواشناسی از امشب با ناپایداری شرایط جوی و نفوذ توده هوای سرد و مرطوب خزری به منطقه، آسمان استان به تدریج ابری و مه آلود می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز تنها در نوار شمالی استان آسمان ابری و در نوار شرقی توأم با مه رقیق بوده اما در سایر مناطق استان آسمانی صاف و آفتابی حاکم است، گفت: همچنین براساس آخرین تصویر ماهواره هواشناسی تا اواخر روز دمای هوا چند درجه‌ای افزایش می‌یابد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: طی سه روز اول بهمن ماه علاوه بر حاکمیت هوای سرد و یخبندان در طول شبانه روز، در مناطقی از استان گاهی بارش خفیف برف نیز پیش بینی می‌شود.

محمدی خاطر نشان کرد: تمرکز بارش خفیف در مناطق شمالی، نوار شرقی و نواحی منتهی به استان گیلان و بخش‌هایی از مناطق مرکزی به ویژه نواحی منتهی به کوهستان سبلان دور از انتظار نیست.

وی افزود: از روز سه شنبه با پایداری شرایط جوی، ضمن تداوم هوای سرد و یخبندان با افت محسوس کمینه دما در ساعات شبانه، آسمانی صاف تا نیمه ابری گاهی با وزش باد در استان پیش بینی می‌شود.