حجت الاسلام علمی از برگزاری همایش آموزشی رؤسای شورای هیئات مذهبی پهنه جنوب غرب خبر داد و گفت: این همایش ششم و هفتم بهمن ماه در استان فارس برگزار می‌شود.

حجت الاسلام علی علمی رئیس اداره هیأت و تشکل‌های مذهبی کشور در گفتگو با خبرنگار مهر، از برگزاری همایش آموزشی رؤسای شورای هیئات مذهبی پهنه جنوب غرب خبر داد و اظهار داشت: این همایش ششم و هفتم بهمن ماه در استان فارس برگزار می‌شود.

وی افزود: همایش مذکور با حضور رؤسای شورای هیئات مذهبی که شامل استان‌های خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، فارس و کهگیلویه می‌شود به میزبانی استان فارس برگزار خواهد شد.

علمی بیان داشت: این همایش با هدف ارتقای سطح دانش رؤسای شورای هیئات مذهبی پهنه غرب کشور صورت می‌پذیرد و محتوای آموزشی از سوی اساتید مجرب و مطرح از جمله حجت الاسلام مسعود عالی، محمدرضا سنگری، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام و محمدحسن استرحام برای شرکت کنندگان ارائه خواهد شد. از جمله موضوعات آموزشی این همایش می‌توان به موضوعاتی از قبیل اهمیت جهاد تبیین، جوانی جمعیت و هم افزایی هیئات اشاره کرد.

رئیس اداره هیأت و تشکل‌های مذهبی کشور با تاکید بر اینکه هیأت تراز انقلاب به تحولات جامعه و رفع مشکلات کشور حساس است، عنوان کرد: یکی دیگر از اهداف برگزاری این نوع همایش‌ها معرفی شاخصه‌های هیأت تراز است تا هیئات بتوانند با بهره گیری از ظرفیت‌های خود در این مسیر گام برداشته و پیش بروند. هیأت تراز انقلاب هیأتی پویا و زنده است و نسبت او با انقلاب اسلامی مشخص بود و در مسیر ولایت قرار دارد.

حجت الاسلام علمی ادامه داد: از اثرات یک هیأت کامل این است که به پایگاه تعهد، معرفت، تعقل و تفکر تبدیل می‌شود. دوم؛ مرکز عشق و محبت مبتنی بر محور ولایت اهل بیت (ع) است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز بالغ ۸۰ درصد مرد ایران طبق آمار رسمی کشوری هیأتی هستند و این سرمایه عظیمی است که هیئات می‌توانند از آن بهره برده و به عنوان هیأت تمدن ساز اقدام به فعالیت کنند.